רומן אברמוביץ' השקיע 10 מ' ד' ב-StoreDot הישראלית

הסטארט-אפ הישראלי פיתח מטען שמסוגל לטעון סמארטפון ב-30 שניות ■ ב-2013 השלימה סטורדוט גיוס של 6 מיליון דולר, והחברה מתכוונת לגייס 20-30 מיליון דולר נוספים בחודשים הקרובים

פרופסור שמעון ליצין דורון מאירסדורף גיל רוזנמן דניאל שוורצמן / צילום: תמר מצפי
פרופסור שמעון ליצין דורון מאירסדורף גיל רוזנמן דניאל שוורצמן / צילום: תמר מצפי

המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ' משקיע 10 מיליון דולר בסטארט-אפ הישראלי StoreDot, המפתח מוצרי אלקטרוניקה המבוססים על חומרים ביו-אורגניים.

באפריל חשפה סטורדוט מטען שמסוגל לטעון סמארטפון ב-30 שניות. בכנס Think Next מיקרוסופט הציגה את הפיתוח של סטורדוט, והדגימה את ההטענה המהירה באמצעות גלקסי S4 של סמסונג.

ההשקעה בוצעה בחודש מאי, באמצעות חברת ניהול הנכסים של אברמוביץ', Millhouse LLC. גם החברה של אברמוביץ' וגם סטורדוט אישרו כי התרחשה עסקה כזו.

"מגיעים אלינו פניות מהמון משקיעים מכל העולם לגבי הטכנולוגיה שלנו", אומר פרופסור שמעון ליצין ממייסדי החברה היום ל"גלובס". "אמברוביץ שלח את הנציגים שלו מ- Millhouse LLC, כאשר הוא עשה את הבדיקות לגבי ההשקעה במהירות. הוא מאוד מאמין בטכנולוגיה". ליצין מספר שכספי הגיוס ישמשו לבניית קו ייצור של סוללות ומרכז מחקר ופיתוח בארץ וגם הגדלה מאוד רצינית של מספר הפטנטים. הטכנולוגיה אמורה להיות זמינה בצורה מסחרית כבר ברבעון האחרון של 2015.

דורון מאירסדורף, מנכ"ל החברה, אמר: "אנו צריכים להיות קרובים יותר לחברות אלקטרוניקה בעלות פעילות קצה לקצה. אין הרבה כאלה בישראל. אנחנו גם רוצים להיות קרובים יותר לעמק הסיליקון על מנת שתהיה לנו גישה טובה יותר לטכנולוגיה בסיסית ועל מנת שנהיה יכולים לפרסם את המוצרים שלנו".

במשך השנתיים האחרונות בנתה החברה, אבות טיפוס למגוון מוצרים: זיכרון, טעינה חשמלית, מסכים, חיישנים, וחומרים מבודדים, שרלוונטיים להפרדה בין השכבות בשבבים. לדברי החברה, בדיקות היתכנות שביצעו מוכיחות כי הטכנולוגיה מאפשרת טעינה של הסוללה בסלולרי במהירות או כתיבה לזיכרון במהירות שגבוהה פי 3 מזיכרון רגיל שמבוסס על מוליכים למחצה (SSD).

ב-2013 השלימה סטורדוט סבב גיוס של 6 מיליון דולר, כאשר רשימת המשקיעים כללה מספר שמות מוכרים, ביניהם קרן ג'נסיס אנג'לס, בה שותפים יובל רבין ואהוד אולמרט, סטף ורטהיימר וחברת Nation-E, ספקית פתרונות לאחסון אנרגיה, שבראשה עומד דניאל יאמר, לשעבר מבעלי מכבי נתניה.

החברה מתכוונת לגייס 20-30 מיליון דולר נוספים בחודשים הקרובים, על מנת להשיק מרכז מו"פ בארה"ב. StoreDot מעסיקה 10 עובדים בסניף שלה ברמת גן.