אל-על משיקה כרטיס אשראי לחברי מועדון הנוסע המתמיד

זאת כפי שנחשף ב"גלובס" ■ הכרטיס החדש יעניק יחס המרה מועדף לנקודות לרכישת כרטיס טיסה ■ בענף מעריכים כי ניתן להנפיק כ-100 אלף כרטיסי אשראי

עכשיו זה רשמי: אל-על משיקה כרטיס אשראי. אמש (ד') הודיעה החברה כי חתמה על הסכמים עם 3 חברות כרטיסי האשראי להנפקת כרטיס משותף לחברי מועדון הנוסע המתמיד, שיעניק יחס המרה מועדף לנקודות לרכישת כרטיסי טיסה.

כפי שנחשף ב"גלובס", ההסכם המרכזי הוא עם חברת דיינרס המשתייכת לכאל. אל-על תציע כרטיסים בשתי קטגוריות - ברונזה ופרימיום. כרטיס הברונזה יונפק בשיתוף עם דיינרס, וכרטיסי הפרימיום יונפקו עם כל חברות כרטיסי האשראי: ישראכרט שתנפיק את הכרטיס באמצעות אמריקן אקספרס; לאומי קארד ודיינרס של כאל.

לפי הערכות, דיינרס תספק בקטגוריית הברונזה יחס המרה של 250 שקל לנקודת נוסע מתמיד, ואילו בקטגוריית הפרימיום יחס ההמרה יעמוד סביב 200 שקל לנקודה.

עם זאת, קטגוריית הפרימיום מתאימה לכרטיסי אשראי עם מחזור חודשי של יותר מ-10,000 שקל, ודמי הכרטיס שלו אמורים להיות גבוהים יחסית ולעמוד על כמה עשרות שקלים בחודש.

יחסי המרה בשתי הקטגוריות גבוהים משמעותית לעומת היחס הקיים כיום בחברות כרטיסי האשראי, שמגיע במקרה הטוב ל-350 שקל לנקודה.

בנוסף, אל-על הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף-פעולה עם מועדון לקוחות רבוע כחול - דור-אלון (מועדון YOU), שלפיו יוכלו בעלי כרטיסי אשראי של מועדון YOU, המונפקים על-ידי דיינרס, לצבור נקודות במועדון הנוסע המתמיד.

באל-על מעריכים כי עם מימוש ההסכמים יירשם גידול הדרגתי במספר חברי מועדון הנוסע המתמיד שיצברו נקודות, וזאת לאור יחס ההמרה הטוב יותר לעומת היחס הקיים כיום. נציין כי כיום יש 1.3 מיליון חברים במועדון הנוסע המתמיד. בענף כרטיסי האשראי מעריכים כי פוטנציאל כרטיסי האשראי שניתן להנפיק עומד על כ-100 אלף, מתוכם כ-80 אלף בקטגוריית הברונזה.

הזכייה הבלעדית של דיינרס בקטגוריית הברונזה, שהיא הקטגוריה המרכזית, אינה טריוויאלית. לפי הערכות, דיינרס הציעה הצעה גבוהה במיוחד כדי לזכות בלעדית בקטגוריית הברונזה. מלבד יחס ההמרה הגבוה, החברה גם הסכימה להעמיד מימון המוערך בכ-10 מיליון דולר לצורך פרסום כרטיס האשראי ושיווקו.

הנכונות של כאל לבצע השקעה משמעותית בכרטיס של אל-על נובעת מכך שבחברה מקווים ששיתוף-פעולה זה יביא לצמיחה משמעותית בדיינרס, שמדשדשת בשנים האחרונות. מספר כרטיסי דיינרס הפעילים עומד על פחות מ-200 אלף, ונתח השוק שלה עומד כיום על כ-2% בלבד.