20 שנה לעיר מודיעין: "זו עיר שינה - והדירות יקרות"

משפחות המתגוררות במודיעין מספרות ל"גלובס נדל"ן" על החיים בעיר ■ "אם רוצים לצאת בערב, אין כמעט אפשרויות, וצריך לקחת את האוטו ולנסוע לירושלים או למרכז" ■ "לפעמים אנחנו רוצים לנסוע לעיר הגדולה ולראות קצת לכלוך"

משפחת ויסברג / צילום: איל יצהר
משפחת ויסברג / צילום: איל יצהר

משפחת ויסברג: רותי (34), גבריאל (36) ושני ילדים בני 4 ו-2

גבריאל ורותי ויסברג עברו למודיעין-מכבים-רעות לפני כשלוש שנים. "הייתה לנו דירה בירושלים, בקרית מוריה בין ארמון הנציב לארנונה. אהבנו את העיר ואני עבדתי ועדיין עובדת שם, אבל בעלי עבר לעבוד בתל השומר והנסיעות התחילו להיות קשות", מספרת רותי. "החלטנו לחפש משהו באמצע הדרך כי לתל אביב לא רצינו לעבור. בהתחלה בדקנו ביישובים כפריים ובמבשרת, אבל היישובים הקטנים היו כפריים מדי בשבילי כי אני אוהבת את העיר, ומבשרת הייתה יקרה מדי וגם לא מספיק קרובה למרכז".

לדברי ויסברג, הבחירה המודיעין נעשתה בסופו של דבר בשל המיקום והיותה עיר גדולה עם כל השירותים הנדרשים.

"גרנו בשכירות בשכונת מליבו, בדירת 4 חדרים, למשך שנה וחצי. דמי השכירות עמדו על 4,200 שקל לחודש, ואז החלטנו לקנות. מכרנו את הדירה שלנו בירושלים, 4 חדרים, וקנינו בית דו משפחתי. זה בית 6 חדרים, עם מרתף ו-100 מ"ר גינה. מאז המחירים עוד עלו והיום הם מאוד גבוהים. אבל בעוד שהמחירים היום דומים לירושלים, במודיעין מרגישים שמקבלים יותר תמורה למחיר. גם בארנונה מרגישים שבמודיעין מקבלים יותר תמורה מאשר בירושלים".

ויסברג מספרת כי למודיעין לא מעט יתרונות, בעיקר עבור הילדים, אך גם כמה חסרונות בולטים: "מודיעין היא עיר, אבל לא ממש עיר גדולה. היא עיר מאוד מתוכננת, מתוכננת מדי, אין מקומות שהם תוספות מאוחרות או מקומות שונים להסתובב בהם, כמו בעיר גדולה. אם רוצים ללכת לקניות - יש רק את הקניון. אם רוצים לצאת בערב, אין כמעט אפשרויות וצריכים לקחת את האוטו ולנסוע לירושלים או למרכז. אני צוחקת עם חברים לפעמים שאנחנו רוצים לנסוע לעיר הגדולה ולראות קצת לכלוך. חסרים לי רחובות עם חנויות ובתי קפה, ושוק עירוני, וחסר לי לפעמים גם המגוון של האוכלוסייה, כמו שיש בירושלים. העיר היא באמת פונקציונלית וטובה מאוד בחינוך אבל חסרה בה הספונטניות שהיא חלק מכל עיר, חסר אופי".

באשר למקומות העבודה אומרת ויסברג, "אין כמעט אנשים שעובדים בתוך העיר, כולם נוסעים החוצה. מודיעים היא כמו פרבר, עיר שינה. אז יש הרבה מאוד תנועה בבוקר על הכביש, לירושלים או לתל אביב. הרבה מאוד נוסעים והנסיעה לא פשוטה. בגלל זה, אגב, יש לא מעט אנשים שנוסעים יחד ב'קאר פול', זה נהיה נפוץ". לצד הדברים שחסרים בעיר, מסכמת ויסברג, יש לה לא מעט יתרונות כמו מרחבים ציבוריים גדולים, גינות, גני שעשועים, מקום מצוין לגדל ילדים. "אין לנו תוכניות לעזוב את העיר", היא מסכמת.

משפחת ויסברג / צילום: איל יצהר
 משפחת ויסברג / צילום: איל יצהר

*** הכתבה המלאה - במוסף הנדל"ן של "גלובס"