המשטרה: לא מונתה ועדת בדיקה לטיפול בדיווח על החטופים

המשטרה מכחישה כי מינתה ועדת בדיקה לחקירת הטיפול שלה בדיווח על היעדרות הנערים החטופים: "מדובר בפרסומים חסרי שחר" ■ אומ"ץ לנתניהו: להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את מחדל המשטרה בטיפול בפרשה

המשטרה מכחישה כי מינתה ועדת בדיקה לחקירת הטיפול שלה בדיווח על היעדרות הנערים החטופים מבתיהם.

"אנו עדים לפרסומים שונים בנוגע לוועדות בדיקה שמונו במשטרת ישראל. הרינו להבהיר כי פרסומים אלה חסרי שחר, ולא מונתה כל ועדת בדיקה", מסר היום (א') דובר המשטרה.

לדברי המשטרה, "כל הפרסומים בשמם של קציני משטרה וגורמים בכירים במשטרת ישראל הינם בגדר הערכות של המפרסמים ובאחריותם הבלעדית. אנו קוראים לכל כלי התקשורת לנהוג ברגישות ובאחריות ומבהירים כי אין בכוונתנו לאשר או להכחיש כל פרסום שלא נמסר בהודעה רשמית של דובר המשטרה. מטבע הדברים, ישנם פרטים רבים שקשורים לחקירה, ולא ניתן להתייחס אליהם בנקודת זמן זו".

את הודעתה מסכמת המשטרה בכך שבימים אלה היא "מרכזת מאמצים עילאיים, יחד עם צה"ל והשב"כ, באיתור שלושת הנערים החטופים ובהחזרתם, וזו כעת המשימה העיקרית בה מתמקדת המשטרה".

אומ"ץ: המשטרה - ארגון מסואב

בתוך כך פנתה היום עמותת אומ"ץ לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את מחדל המשטרה בטיפול בפרשה.

"ככל שנוקפות השעות, מתברר גודל המחדל החמור החדש של משטרת ישראל, בראשה מפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו, סביב חטיפת 3 הנערים היקרים גיל-עד שעאר, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ביום חמישי האחרון", כתבה אומ"ץ לנתניהו.

לדבריה, הדיווח הראשוני שהתקבל המשטרה הועבר לסיור, אך הוא הגיע לזירה רק שעה אחרי המקרה. "המשטרה לא העבירה כל דיווח עד לשעה 3:00 לפנות בוקר, וכך הלכו להן לאיבוד 4.5 השעות הראשונות והחשובות ביותר". לדעת אומ"ץ, אין מנוס אלא מהקמת ועדת חקירה ממלכתית.

לדברי אומ"ץ, מחדל זה מצטרף לשורה של מחדלים נוספים שאירעו באחריות המשטרה בתקופה האחרונה. "פעם אלה מחדלי חקירה, פעם אלה ראיות שהולכות לאיבוד, פעם אלה מעצרי-שווא, פעם זה כתב אישום נגד שוטר, ופעם זו הרשעה של שוטר.

"בימים אלה גם עסוק מבקר המדינה בבחינת פרשות של הדלפות ובשימוש במכשיר הטיזר. הנה כי כן, המשטרה היא ארגון מסואב, ארגון שאינו מסוגל לתת לאזרחי ישראל תחושה של ביטחון אישי. לו היה מדובר בארגון עסקי - הרי שמזמן היה צריך לסגור אותו".