משרד הביטחון יקבל מיליארד שקל על פינוי שדה דב עד 2017

משרד האוצר נענה לדרישות מערכת הביטחון לתוספת תקציב ויעביר השנה מיליארד שקל בתמורה להתחייבות משרד הביטחון לפנות את שדה דב בתוך 3 שנים ■ האוצר: גם רשות מקרקעי ישראל תשתתף בהוצאה

שדה דב / צלם: תמר מצפי
שדה דב / צלם: תמר מצפי

משרד האוצר התקפל ויעניק תוספת של מיליארד שקל לתקציב הביטחון כבר השנה, בתמורה להתחייבות של משרד הביטחון לפנות את שדה דב עד שנת 2017.

משרדי האוצר והביטחון ורשות מקרקעי ישראל הודיעו היום כי הגיעו לסיכום על פינוי שדה דב עד שנת 2017. המהלך הינו חלק מההחלטה על העתקת מחנות צה"ל מאזורי הביקוש לצורך הגדלת היצע הדיור בהם.

עם זאת, במסגרת ההסכם יקבלו צה"ל ומשרד הביטחון מיליארד שקל, כלומר האוצר נענה לדרישות שהעלתה לאחרונה מערכת הביטחון לקבל תוספת תקציב השנה. באוצר טוענים כי גם רשות מקרקעי ישראל תשתתף בהוצאה.

כזכור, בחודשים האחרונים ניהלה מע' הביטחון קרב של ממש על תוספת תקציבית של 2 מיליארד שקל. באוצר טענו כי אין לפתוח את תקציב 2014 כלל וכלל, אך כעת פותחים אותו מחדש. גורמים באוצר מציינים כי רה"מ נתניהו ממילא מתכוון להעניק עוד תוספות לתקציב הביטחון ולכן החליטו להעניק כעת תוספת של כמיליארד שקל ובתמורה לקבל את פינוי שדה דב. יש לציין כי מערכת הביטחון הייתה אמורה לפנות ממילא את שדה בהתאם להחלטת ממשלה שהתקבלה בנושא.

באוצר טוענים, מנגד, כי לא מדובר בהתקפלות מול מערכת הביטחון שכן הם מקבלים תמורה בגין התוספת - פינוי שדה דב עד 2017.

משרד הביטחון התחייב לפנות כ-20 דונמים ראשונים ממחנה שדה דב עד דצמבר 2014. עוד סוכם כי בתוך חודשיים יפעלו משרדי האוצר, הביטחון ורשות מקרקעי ישראל לגיבוש הסכם מפורט להמשך תהליך פינוי מחנות צה"ל ממרכז הארץ ואזורי הביקוש לטובת פיתוח עירוני וכלכלי (תוכנית שוה"ם) זאת בהתאם להחלטת הממשלה 3161 העוסקת בפינוי מחנות צה"ל ממרכזי הערים.

פינוי שדה דב נועד לשם בניית יותר מ-16 אלף דירות וכן שטחי מסחר, תעסוקה, בתי מלון ופארק חופי. בשל הסרת מגבלות הבנייה לגובה בסביבת השדה, יהיה ניתן להוסיף זכויות בנייה בהיקף של כ-6,800 יחידות דיור בתוכניות אחרות בסביבת שדה דב.

פינוי מחנה שדה דב מתווסף לשורה של מחנות שכבר פונו באזורי ביקוש במרכז הארץ כדוגמת: מתחם קרן הקריה שפינויו הושלם בשבועות האחרונים לטובת הקמת בניין המשרדים הגבוה בישראל ותחנה לרכבת הקלה, פינוי חלק ראשון ממחנה צריפין והסכם תע"ש ברמת השרון.