לא תאמינו מדוע עובדי הטאבו יקבלו עוד 30 אלף שקל

עובדי הטאבו, מגובים בהסתדרות, דרשו תוספת שכר של 15% על הפעלת מערכת מחשוב חדשה ■ המוסד לבוררות דחה את הבקשה, אך הסכים לתגמול חד-פעמי

משרדי הטאבו בתל אביב / צילום: תמר מצפי
משרדי הטאבו בתל אביב / צילום: תמר מצפי

עובדי הטאבו במשרד המשפטים יקבלו תגמול חד-פעמי של 30 אלף שקל בגין הפעלת מערכת המחשוב החדשה "רימון" - כך נקבע בפסק בוררות של המוסד לבוררות בשירות הציבורי. על פסק הבוררות חתום עו"ד שלמה גוברמן, מ"מ יו"ר המוסד לבוררות מוסכמת.

העובדים סירבו להפעיל את מערכת המחשוב החדשה "רימון" אם לא יקבלו תוספת שכר של 15%. ההסתדרות גיבתה אותם והכריזה על סכסוך עבודה בנושא עוד בספטמבר 2010.

בטאבו מועסקים כ-240 עובדים. תהליך שדרוג מערכת המחשוב הקורסת החל ב-2006. המערכת החדשה מאפשרת ייעול של העבודה באופן כזה שכל המידע יהיה נגיד לכל העובדים, טיב המידע ישופר, הקלדת נתונים תבוצע פעם אחת, וחלק גדול מהעבודה הטכנית שנעשה על-ידי העובדים יבוצע על-ידי מערכת המחשב.

בהסתדרות הסבירו את הדרישה לתוספת שכר בכך ש"התמורות שיעברו עובדי הטאבו אגב החלפת מערכת המחשוב הקיימת חורגות ממשית מהחלפת המערכת גרידא, ויש בה שינויים של ממש בסדרי העבודה".

מנגד, נציגי המדינה טענו כי אין להיענות לדרישה לקבל תוספת שכר למעט מענק של משכורת אחת, וזאת בדומה לגופים ממשלתיים אחרים שהטמיעו מערכות מחשוב חדשות ולא קיבלו תוספות.

בנוסף, נציגי המדינה טענו כי היענות לדרישת עובדי הטאבו תשליך על גופים ממשלתיים אחרים, וכבר היום יש 4 יחידות עימן מתנהל משא-ומתן דומה.

הבוררים דחו את בקשת ההסתדרות להצמיד את שכר עובדי הטאבו לזה של עובדי רשות המסים. הם התנגדו לתשלום תוספת שכר קבועה לעובדי הטאבו, וקבעו כי בהפעלת מערכת המחשוב החדשה אין כל שינוי משמעותי בעבודת עובדי הטאבו.

עם זאת, הם פסקו לשלם תגמול חד-פעמי לעובדים בגובה 30 אלף שקל: 20 אלף שקל בשני תשלומים שווים בחודשיים שלאחר מתן פסק הבוררות; ועוד 10,000 שקל בעוד 3 שנים עם התקדמות הטמעת מערכת המחשוב החדשה או בסמוך להפעלתה.