תשובה מציע: דירות בשכונת הארגזים בת"א ב-1.28 מ' ש'

מדובר במכרז בו זכתה חברת חכשורי לפני 15 שנה ולא הצליחה לממש את הקרקע בשל ריבוי מחזיקים במתחם

15 שנה לאחר זכייתה של חברת חכשורי במכרז של רשות מקרקעי ישראל בקרקע בשכונת הארגזים בדרום תל-אביב, הושק היום (ב') הפרויקט לראשונה, לאחר שקיבל לאחרונה היתר בנייה ל-198 הדירות הראשונות. את הפרויקט שייקרא "פארק תל-אביב" הציגה הבוקר חברת אלעד מגורים שבשליטת יצחק תשובה, במסיבת עיתונאים שערכה באתר הבנייה.

בסך הכל תקים אלעד מגורים 8 בניינים בני 17 קומות הכוללים 530 דירות, כאשר דירות 3 חדרים יוצעו על-ידי החברה החל מ-1.28 מיליון שקל, דירות 4 חדרים החל מ-1.4 מיליון שקל ודירות 5 חדרים החל מ-1.65 מיליון שקל. מחירי הדירות בפרויקט נכללים בתוכנית המע"מ של הממשלה, שחלה על דירות שמחירן עד 1.6 מיליון שקל, ולדברי מנכ"ל אלעד מגורים רונן יפו, לכשהתוכנית תיכנס לתוקף, החברה תפעל בהתאם להוראות התוכנית, כך שהצרכנים יוכלו לממש את ההטבה. הדירות בפרויקט שיפנו לכיוון דרום, צפויות להנות מנוף פתוח לפארק דרום.

חברת חכשורי זכתה בשנת 1999 במכרז של רשות מקרקעי ישראל לרכישת קרקע המיועדת להקמת 1,200 יחידות דיור, כאשר אחת מהתחייבויות החברה היתה לפנות תושבים שהתגוררו בשטח. סקר מיוחד שבוצע על-ידי המדינה קבע אילו מהתושבים זכאים לפיצוי תמורת הפינוי על-פי קריטריונים שנקבעו. חכשורי הצליחה להקים בניין מגורים אחד בשכונה לפני 11 שנה, אך התקשתה לממש את פינוי התושבים, ועד היום לא מימשה את זכויותיה בקרקע.

לפני 4 שנים חתמה אלעד מגורים על הסכם עם חכשורי, לפיו תרכוש מחכשורי את הזכויות להקמת 530 יחידות דיור מכלל זכויות הבנייה. ההסכם נחתם במסגרת עסקת מזומן ותמורות ממכירת הדירות שיוקמו.

בהכנסות מהעסקה פעלה חכשורי לפנות את התושבים שהתגוררו על הקרקע, ולאחרונה קיבלה חכשורי היתר בנייה להקמת 3 בניינים ו-198 הדירות הראשונות, מתוך סך 8 הבניינים ו-530 הדירות שתקים אלעד מגורים. היתר הבנייה לחמש הבניינים הנוספים יינתן לאחר שחכשורי, הנושאת בחובת פינוי התושבים, תפנה מספר משפחות שעדיין מתגוררות על הקרקע, שאת זכויותיה רכשה אלעד מגורים.

יפו ציין כי חברת חכשורי פועלת להגדלת זכויות הבנייה בקרקע ל-1,500 יחידות דיור, וזאת במטרה להגדיל את הכדאיות הכלכלית למימוש הפרויקט שכרוך בפינוי תושבים רבים המתגוררים בחלק הצפוני של המתחם. לאלעד מגורים קיימת אופציה לחתום עם חכשורי על הסכם למימוש זכויות שחלות על חטיבת קרקע נוספת, אך החלטה על כך תתקבל רק לאחר התקדמות הפרויקט הנוכחי.

את הפרוייקט משווקת חברת "שניר" בבעלות ניר שמול.