יו"ר השלטון המקומי: התנהגות התעשיינים בארנונה - "חזירית"

הקרב של המגזר העסקי בשלטון המקומי סביב ייקור תעריפי הארנונה מסלים: עימות קולני בכנסת בין מנכ"ל התאחדות התעשיינים אמיר חייק, לבין יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס

חיים ביבס / צילום: איל יצהר
חיים ביבס / צילום: איל יצהר

הקרב של המגזר העסקי בשלטון המקומי סביב ייקור תעריפי הארנונה מסלים: היום (ב') התפתח עימות קולני בין מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק, לבין יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, במהלך דיון שהתקיים בוועדת הפנים והסביבה של הכנסת בראשות ח"כ מירי רגב. במהלך הדיון הטיח ביבס בחייק את טענותיו כלפי המגזר העסקי והאשים אותו ב"התנהגות חזירית".

ביבס התרעם על שורה של מהלכים שמובילים התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר נגד הרשויות המקומיות בעקבות ייקור הארנונה. באחרונה השיק איגוד לשכות המסחר קמפיין רשת חריף נגד השלטון המקומי, שנושא את הכותרת "העירייה מוצצת לכם את הדם".

לטענת ביבס: "המגזר העסקי הוא שאחראי על יוקר המחייה בישראל ומפקיע מחירים מהצרכן בשיעור של עשרות ואף מאות אחוזים. זה עושק". חייק הגיב וטען מצדו כי "המגזר העסקי לא יסכים לעולם להיות הפרה החולבת של השלטון המקומי. עליכם לעבוד ולפעול בשקיפות מרבית ולהפסיק לשחוט אותנו. בלי המגזר העסקי- לא הייתם שווים כלום".

הוויכוח הסוער פרץ כשברקע בכלל התקיים דיון בנוגע להצעת החוק שמקדמת ח"כ רגב על ביטול תאגידי המים והחזרת האחריות על משק המים לרשויות המקומיות. רגב סבורה שעם ביטול 55 התאגידים שפועלים כיום ניתן יהיה להוביל להוזלה משמעותית בתעריפי המים. ביבס תומך בהצעה. חייק קרא בדיון לצמצם את מספר התאגידים ל-13.