פישמן: "קיוויתי שתוכנית מע"מ 0% לא תצא אל הפועל"

בעל השליטה בקבוצת פישמן: "למה לתת הנחה במע"מ על דירות ולא על תרופות, למשל? עכשיו יחפשו כל הזמן עוד ועוד הטבות במע"מ, והדבר הזה יהרוס את מערכת המס בישראל"

אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי
אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי

"קיוויתי שתוכנית המע"מ לא תצא אל הפועל" - כך אמר אליעזר פישמן, בעל השליטה בקבוצת פישמן, בפאנל תחזיות שוק הנדל"ן בהנחיית פרשן "גלובס" משה ליכטמן בכנס הנדל"ן השנתי של ארנסט אנד יאנג.

"למה לתת הנחה במע"מ על דירות ולא על תרופות, למשל? עכשיו יחפשו כל הזמן עוד ועוד הטבות במע"מ, והדבר הזה יהרוס את מערכת המס בישראל. בינתיים כל היזמים יושבים על התחת ולא בונים. אם רוצים להוריד את מחירי הדירות שיפסיקו לעשוק את הקבלנים ולסחוט אותם. למה מע"מ אפס? הרי כמה זכאים בודדים יהנו מההטבה ואחרי זה תהיה קפיצת מחירים".

פישמן התייחס גם למשכי הזמן הארוכים באישור תוכניות שתורמים גם הם לעלית מחירי הדירות: "אריק שרון התייעץ איתי פעם לגבי הוועדות המחוזיות ושאל אותי לגבי שוחד. אמרתי לו שגם אם אשחד אותן זה לא יעזור, כי הם לא יודעים להעביר תוכניות בפחות מעשר שנים. אם אני לוקח בחשבון מראש שתוכנית לוקח לאשר עשר שנים, אז אין לי מה להתאכזב, ואני בן 80".

לגבי שוק המשרדים אמר פישמן כי "השוק חלש ואני לא רואה את הענף הזה רץ קדימה. הרבה משתמשי קצה רכשו משרדים בקבוצות רכישה, ובניינים עומדים ריקים".

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"