קבוצת "אלייד" נכנסת גם לתחום האוטובוסים

החברה נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת פעילות יבואנית "איריזר" בישראל ממשפחת מנצור בעשרות מיליוני שקלים

קבוצת אלייד, אחת השחקניות החזקות בשוק בתחום הרכב הפרטי והמסחריות, מתרחבת גם לתחום האוטובוסים. ל"גלובס" נודע, כי אלייד נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת הפעילות של חברת "מ.ג.ב", נציגת יצרנית המרכבים "איריזר" בישראל. קבוצת איריזר, שבסיסה בספרד, היא אחת היצרניות הבולטות של מרכבי אוטובוסים בין-עירוניים בעולם והיקף מכירותיה השנתי בישראל נאמד בכ-250 עד 300 יחידות, במחיר של מאות אלפי שקלים ליחידה. לישראל מיובאים מרכבי אוטובוסים מפוארים ומוגמרים על שלדות של יצרנים אירופאים כמו מרצדס, סקניה ועוד, והם מתחרים ישירות בחברות המקומיות לבניית מרכבי אוטובוסים כמו "מרכבים" של קבוצת מאיר ו"הארגז".

ככל הידוע, הרכישה תתבצע באמצעות חברת "אמקול" של אלייד, שעוסקת כיום בין השאר ביבוא ובשיווק של כלי צמ"ה. העסקה טרם נחתמה, ובענף הרכב מעריכים אותה בכ-60 עד 100 מיליון שקלים. מ.ג.ב היא בבעלות משפחת מנצור. אלייד היא בבעלות נאמנות זרה ומנוהלת על ידי יצחק סוארי.

ענף האוטובוסים הישראלי זוכה לתאוצה משמעותית בשנים האחרונות ובשנתיים האחרונות בלבד נכנסו לתחום ייבוא האוטובוסים והתחומים הנלווים שלושה יבואני רכב מרכזיים: מכשירי תנועה, של צבי נטע שרכשה את סוכנות "מאן"; סמל"ת של מיכאל לוי שרכשה את סוכנות איווקו; וקבוצת קרסו של משפחת קרסו. אם תיחתם העסקה היא עוד תצטרך לקבל את אישור הממונה על הגבלים עסקיים.

בחודשים האחרונים ניכרת עליה בהיקף ההצטיידות באוטובוסים חדשים. במכרזי אגד, שהתקיימו לאחרונה, זכתה מרצדס בחוזה לאספקת אוטובוסים בין עירוניים ובשבוע שעבר זכתה "סקניה" במכרז אגד לאספקת עשרות אוטובוסים עירוניים בשנתיים הקרובות. בימים אלה מתקיים מכרז לאספקת אוטובוסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים למועצות אזוריות שבו מתמודדים רוב יבואני האוטובוסים בישראל.