המשטרה: קיבלנו תלונות נגד חנין זועבי; מאבטחים הוצמדו

(עדכון) - דברי זועבי כי "החוטפים אינם טרוריסטים" מעוררים זעם בציבור ובכנסת ■ שרים וח"כים: "לגרש אותה מהארץ" ■ ארדן: "ננקה את כנסת ישראל"

המשטרה תבדוק את הדברים שאמרה אתמול (ב') ח"כ חנין זועבי על 3 הנערים החטופים. במקביל מתגברת את האבטחה סביבה בשל איומים על חייה.

כזכור, זועבי אמרה כי "החוטפים אינם טרוריסטים, הם אנשים שלא רואים שום פתח לשנות את המציאות שלהם, והם נאלצים להשתמש באמצעים האלה, עד שישראל תתפכח קצת, עד שהאזרחים של ישראל והחברה יתפכחו קצת וירגישו את הסבל של האחר".

משטרת ישראל אישרה היום (ד') כי התקבלו אצלה מספר תלונות נגד זועבי במחוזות השונים ברחבי הארץ. "ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה בוחן את התלונות באמצעות הגורמים המוסמכים באגף, ומטפל בנושא בתיאום מול פרקליטות המדינה, כנדרש במקרים הנוגעים לחשד להסתה", נמסר מהמשטרה.

בתוך כך, כאמור, הוצמדו מאבטחים לח"כ זועבי בעקבות איומים עליה שהתקבלו בעקבות התבטאויותיה.

זעם בכנסת על זועבי

במקביל, גם התגובות בקשת הפוליטית מגנות את דבריה של ח"כ זועבי. חלקן קוראות לה לקחת בחזרה את דבריה ולהתנצל, חלקן קוראות לפסילתה של ח"כ זועבי מהכנסת והסרת חסינותה, וחלק מהתגובות אף חריפות יותר וקוראות לגרש את ח"כ זועבי מישראל.

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב (ליכוד), כתבה בפייסבוק כי "יש לגרש את חנין זועבי לעזה ולהסיר את חסינותה. היא בוגדת! מי שהזדהתה עם הטרוריסטים על ספינת המרמרה, שבה ומזדהה עם טרוריסטים מהחמאס שחטפו את שלושת הנערים שלנו. לא התפלאתי לשמוע את הצהרתה, איך בוגדת כמותם יכולה להאשים אותם? היא הרי באה מהמילייה שלהם. מקומה לא איתנו, אלא בעזה. וכמו שאמרתי בעבר: בוגדת תמיד תישאר בוגדת. רוחי לעזה יא חיינא".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג (העבודה) כתב לזועבי מכתב, ובו הוא ציין כי דבריה הם "אמירות מגונות המעניקות רוח גבית לחטיפה, ופוגעות בשלום ובדו-הקיום לא פחות מכל פעולת תג מחיר". הרצוג כתב לזועבי כי אמירותיה גם מסבות נזק ועוול גדול למגזר הערבי בישראל שמסתייג מטרור ואלימות.

"מוטב שאמירותייך לא היו נאמרות. אני נלחם ללא הרף למען מרחב חופש ביטוי גדול בציבור ובכנסת, ולצערי את צועדת בכל פעם מחדש אל מעבר לאותם הקווים האדומים בשיח הישראלי, וזאת כחברת כנסת בפרלמנט הישראלי. מוטב שבעתיד תימנעי מאמירות מסוג זה המסבות נזק רב למרקם החיים העדין בישראל", כתב הרצוג, והבהיר לזועבי כי ראוי שתתנצל על דבריה.

שר התקשורת גלעד ארדן (ליכוד) דיבר אף הוא על חופש הביטוי וכתב בפייסבוק שלו כי "גם לחופש הביטוי יש גבולות, שנועדו להגן על המדינה מפני אלה הפועלים כנגדה בחסות הדמוקרטיה הנדיבה שלנו. כשתגיע השעה הנכונה, נדאג לנקות את כנסת ישראל ממהרסייה ומחריבייה אשר לדאבוננו פועלים מתוכה פנימה".

ח"כ יפעת קריב (יש עתיד) אמרה בוועדת הפנים של הכנסת כי "במקום להגיד 'אנחנו קוראים להחזיר את החטופים הביתה, אנחנו קוראים לטרוריסטים האלה להפסיק', אתם מעיזים להתעלם מזה ועוד לחזק את זה. בושה. איפה הדו-קיום שאתם מדברים עליו? במקום להגיד: 'אנחנו, חברי הכנסת הערבים, קוראים להחזרת שלושת הנערים הביתה' - אתם יושבים ומטיפים לנו?".

ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) היה נחרץ יותר בפייסבוק שלו: "הפתרון: פסילה!", הוא כתב. לדבריו, "בכנסת הקודמת הובלתי מהלך פרלמנטרי לפסילת מועמדותה של חנין זועבי מהתמודדות לכנסת ה-19. המהלך שיזמתי זכה לרוב עצום בוועדת הבחירות המרכזית - והיא נפסלה! לצער כולנו, בית המשפט העליון הפך את ההחלטה והתיר לה לרוץ, שוב, לכנסת ולהשתמש בדמוקרטיה המפוארת שלנו - כדי לחסל אותה. אין לזועבי מקום בכנסת! אני מחדש את פעילותי בוועדת הבחירות המרכזית כדי להביא לפסילתה".

ח"כ יריב לוין (ליכוד) מסר: "די למסע ההסתה המתמשך של ח"כ חנין זועבי! פניתי היום ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיפעל בהקדם לפתיחת חקירה כנגד ח"כ זועבי. דבריה הינם בגדר הסתה פרועה ועידוד הטרור, והם מחייבים נקיטת צעדים מיידים".

אתמול כתב שר החוץ אביגדור ליברמן בפייסבוק שלו: "לא רק החוטפים הם טרוריסטים, גם חנין זועבי היא טרוריסטית. דינם של החוטפים ודינה של המסיתה מעודדת החטיפות זועבי צריך להיות זהה".