פלאפון מקפיאה באופן זמני את מהלכי הפרסום שלה

זאת עד תום מכרז התקשורת על תדרי דור 4 ■ החברה תימנע מפרסום לפחות עד אחרי החגים, וזאת מאחר שממילא אינה יכולה לספק בשלב זה את השירות

גיל שרון / צילום: יונתן בלום
גיל שרון / צילום: יונתן בלום

3 חודשים לאחר האשרור של פלאפון את מערכת היחסים שלה עם משרד הפרסום אדלר-חומסקי ואישור השפה התקשורתית החדשה, מחליטה החברה, בראשות גיל שרון, להקפיא לגמרי את ההשקעות שלה בפרסום - לפחות עד לתום המכרז של משרד התקשורת להקצעת התדרים.

על-פי ההערכות בענף, פלאפון תימנע מפרסום לפחות עד אחרי החגים.

נזכיר כי על רקע הצהרת הכוונות של חברות הסלולר והיערכותן למעבר לדור הרביעי, נערכה גם פלאפון לנסות לייצר לעצמה מובילות תדמיתית בתחום - בעיקר לאור העובדה שפרטנר יצאה עם קמפיין רחב-היקף בנושא.

בחברה ייחסו חשיבות מכרעת לנושא, אך לא הצליחו להגיע להסכמות עם משרד הפרסום אדלר-חומסקי בראשות אורי עיני, שעבד במשך 3 חודשים על שפה תקשורתית למותג באופן שהיה רחוק מלהשביע את רצון הבכירים בפלאפון, ואלה פסלו שוב ושוב כיוונים שונים שהציג בפניהם המשרד.

לאחר 7 שנים שבהן אדלר-חומסקי משמש כמשרד הפרסום היחיד של פלאפון, ביקשו בחברה "לנער" את המשרד, והוא נקרא לפרזנטציה "תחת אזהרה". נראה כי הלחץ עשה את שלו, בפלאפון היו שבעי-רצון מהמצגת, ולאחר אישור החלו במשרד לעבוד על השפה החדשה ואף לצלם סרטונים - בהם סרט המבשר על כניסתה של החברה לדור 4.

ואולם בעיצומה של העבודה עשתה החברה פניית פרסה והחליטה כאמור להקפיא את כל המהלכים הפרסומיים. לא מדובר במהלך המכוון נגד משרד הפרסום, אלא בהחלטה שבשלב זה אין טעם להשקיע השקעות גדולות בהצהרות תקשורתיות על מהלך שמבחינת הרגולציה איננו ישים בשלב זה, וליצור ציפייה בקרב הצרכנים לשירות שלא ניתן לספק כרגע.

בפרטנר יצאו במהלך תקשורתי ופרסומי בנושא זה כבר לפני מספר חודשים. המהלך כלל הצהרת כוונות במסיבת עיתונאים, קמפיין שילוט שהכריז על הכניסה לדור הרביעי ובהמשך סרט פרסומת מושקע שיובא מפרנס טלקום צרפת - לאחר שבפרטנר לא מצאו פתרון פרסומי שהיה מקובל עליהם באמצעות משרדי הפרסום הישראליים.

שוק הסלולר מצוי בסיטואציה מורכבת מבחינת המעבר לדור הרביעי, בעיקר בגלל העיכובים שיצר משרד התקשורת בכל הקשור להקצאות התדרים שדרושים לחברות כדי להשיק את השירות.

לפלאפון אין תדרים בכלל, בעוד שלסלקום ולפרטנר יש. למעשה, הן יכולות להשיק את הרשת גם ללא ההקצאה ממשרד התקשורת, על בסיס פינוי התדרים הקיימים. עם זאת, משרד התקשורת לא מאשר להן להפעיל רשתות דור רביעי כל עוד לא הוסדרה ההקצאה לכל החברות, ולכן השוק כולו תקוע.

יש לציין כי בשנים האחרונות הווליום הפרסומי של כל חברות הסלולר ירד באופן דרמטי, אך החלטה גורפת על הפסקת פרסום עדיין אינה מהלך רגיל. עם זאת, בשוק מעריכים כי במקרה שהמתחרות יחליטו לצאת במהלכים תקשורתיים גדולים, ייתכן שלפלאפון לא תהיה ברירה אלא לחזור בה מכוונתה.

בפלאפון ובאדלר-חומסקי העדיפו שלא להגיב.