עיצומים במפעלי ים המלח: "מהלכים חד-צדדיים של ההנהלה"

העיצומים - על רקע תוכנית התייעלות לאיחוד מטות בחברה ■ כיל: "אין סיבה לעיצומים, מתקיים מו"מ"

מפעלי ים המלח / צילום: תמר מצפי
מפעלי ים המלח / צילום: תמר מצפי

שוב שיבושי עבודה במפעלי ים המלח, שמקבוצת כימיקלים לישראל (כיל ) שבשליטת משפחת עופר. היום (ד') הודיעה מועצת העובדים של החברה על החלטה לפתוח מידית בעיצומים, בעקבות מה שהיא הגדירה כ"מהלכים חד צדדיים שמובילה ההנהלה ובלי תיאום עם העובדים".

בין הנהלת החברה לבין מועצת העובדים, בראשות ארמונד לנקרי מתקיים משא ומתן בנוגע לתהליך של איחוד מטות- תכנית שמקדמת קבוצת כיל בניסיון להתייעל ולהתאים את פעילותה למצב שוק האשלג בעולם.

לטענת לנקרי, אף שסוכם בעבר כי כל שינוי המטות בחברה כרוך בהבנות עם העובדים, באחרונה הובילה ההנהלה מהלכים הקשורים לתכנית ובלי לתאם אותם עם נציגות העובדים.

עוד טוענים העובדים כי הנהלת החברה מסתירה מהם מידע הקשור לתכניות ההתייעלות שהיא מובילה.

במסגרת העיצומים שיבשו העובדים את הוצאת האשלג מתחומי מפעלי ים המלח ולדברי לנקרי, אם ההנהלה לא תתחייב להחיל השינויים רק במסגרת משא ומתן, העיצומים יוחרפו עד לכדי השבתה. "מוטב להנהלה להימנע מהמשך ניסיונותיה לקבוע לנו עובדות בשטח- שכן התנהגות זו תוביל למשבר קשה", אמר היום לנקרי בשיחה עם "גלובס".

במפעלי ים המלח אמרו בתגובה כי "אין סיבה לעיצומים נוכח המו"מ המתנהל עם הוועד בדבר ההתייעלות. ההתייעלות מתחייבת על רקע הרעה משמעותית בסביבה העסקית שבה אנו פועלים, ובכלל זה המשבר בשוק הדשנים, התגברות התחרות בעולם, והגזרות שהממשלה הטילה ועוד מתכוונת להטיל על קבוצת כיל".