יד2: נתניה במקום השלישי במספר דירות היוקרה החדשות

נתניה ניצבת במקום השלישי אחרי תל אביב וירושלים במספר הדירות שנמכרו בה ב-2013-2014 ביותר מ-4 מיליון שקל

בדיקה שנעשתה באמצעות מחירון דירות יד2, בהסתמך על נתוני רשות המיסים, מגלה כי עיר החוף נתניה ניצבת במקום השלישי במספר דירות היוקרה החדשות שנמכרו בה בשנים 2013-2014. בכך עקפה נתניה ערים יוקרתיות אחרות כרמת השרון, הרצליה ורעננה.

מנתוני מחירון הדירות יד 2 עולה כי בתקופה זו נמכרו 280 דירות מיד שנייה ו-335 דירות חדשות, שנבנו החל משנת 2012, במחיר העולה על 4 מיליון שקל. בפילוח לפי ערים נראה כי את שוק דירות היוקרה החדשות מובילה תל אביב עם 175 דירות, לאחריה ירושלים עם 74 דירות ונתניה סוגרת את השלישייה המובילה עם 27 דירות יוקרה שנמכרו בתקופה זו במחיר של יותר מ-4 מיליון שקל.

רועי שגב, סמנכ"ל יד2, מסביר את הנתונים ואומר כי "נתניה הפכה למבוקשת ביותר לאור ההתפתחות של רצועת החוף שלה ושל שכונת עיר ימים. הביקושים, בוודאי לדירות יוקרה, מגיעים בעיקר ממשפרי דיור , מצמצמי דיור ומתושבי חו"ל בעיקר ממדינות אירופה. עדות לעניין הגובר בדירות היוקרה של העיר מצד יהדות אירופה אנו רואים גם במספר הכניסות לאתר מחו"ל למודעות המפרסמות דירות למכירה בעיר".

יעקב בריגה, בעלים ומנכ"ל החברה המקימה את פרויקט YAM ומגדל דוד לחופה של העיר, הוסיף "העיר נתניה הפכה להיות שם נרדף ליוקרה ומושכת אליה ביקושים מקרב אוכלוסיה מבוססת הן ממרכז הארץ והן מחוצה לה, המבקשת לגור במרחק נדיר בקרבתו אל שפת הים. שכונת עיר ימים זוהי שכונת היוקרה הראשונה של נתניה שמאופיינת בקצב פיתוח מתקדם מאד, הכולל שטחים ירוקים רבים, מסעדות, מרכזי פנאי, ספורט וקניות, הפונים לכל התושבים".