אווה מדז'יבוז' מועמדת ליו"רית מועצת הרשות השנייה

שימשה בעבר במספר תפקידים בשוק התקשורת, בהם מנכ"לית "מעריב" ■ מודי פרידמן, יו"ר RGE, מועמד לתפקיד האחראי על הקמת רשות השידור החדשה

מנכ``ל קבוצת מעריב  לשעבר אווה מדז`יבוז` / צלם: אריק סולטן
מנכ``ל קבוצת מעריב לשעבר אווה מדז`יבוז` / צלם: אריק סולטן

מנכ"לית "מעריב" לשעבר, אווה מדז'יבוז', מועמדת למועצת הרשות השנייה החדשה, ולא מן הנמנע כי היא מועמדת לתפקיד יו"ר המועצה הרגולטורית.

ל"גלובס" נודע כי שמה של מדז'יבוז' צפוי להיות בין השמות ששר התקשורת גלעד ארדן אמור להפיץ ביומיים הקרובים בקרב שורה של ארגונים, במטרה לקבל מהם השגות לפני שהוא מרכיב את רשימת המועמדים למועצת הרשות השנייה.

על-פי ההערכה, ארדן יאריך את כהונתם של כמה מחברי המועצה הנוכחית, כשהשמות המדוברים הם של יו"ר ועדת הטלוויזיה הדומיננטי, יעקב שחם; יו"ר ועדת הכספים, אייל דה פאו; וחברי המועצה, ד"ר מיכל שפירא והיוצר אייל מלובן.

מדז'יבוז' עשויה להיתקל בקשיים משפטיים, שכן היא שימשה בעברה במספר תפקידים בקרב הגופים המפוקחים על-ידי הרשות השנייה, ובהם זכיינית ערוץ 2 קשת, שם שימשה כסמנכ"לית הכספים; ורדיו תל-אביב, שאותו ניהלה במשך שנים תחת בעליו הקודמים.

בתפקידה האחרון בתחום התקשורת שימשה מדז'יבוז' כמנכ"לית העיתון "מעריב", תפקיד שאליו מונתה על-ידי הבעלים עופר נמרודי בשלהי תקופתו בעיתון. זמן לא רב לאחר שהעיתון נמכר לזקי רכיב, סיימה מדז'יבוז' את תפקידה.

על-פי נוהלי מינוי מועצת הרשות השנייה, אמור שר התקשורת לגבש רשימה של מועמדים על-פי המלצות של שורה ארוכה של מוסדות וארגונים חברתיים. לאחר גיבוש הרשימה על-פי ההמלצות, אמור השר להחזיר את הרשימה לכל אותם גופים, על מנת לשמוע מהם על השגותיהם או קבילותיהם לרשימה. כל חבר מועצה יכול לשמש בתפקיד לאורך תקופה שלא תעלה על שתי קדנציות.

בתוך כך נודע כי מודי פרידמן מתקדם לעבר המינוי של מקים רשות השידור החדשה. פרידמן הוא יו"ר חברת התקשורת RGE, המחזיקה בין היתר בערוצי הספורט ובערוץ הילדים.

ל"גלובס" נודע כי על מנת שפרידמן ישמש בתפקיד, הוא אמור לעבור משוכות משפטיות של ניגוד אינטרסים, על מנת למנוע התנגשות עם עבודתו הנוכחית ועם הגוף שאותו הוא אמור להקים. על-פי ההערכות במשרד התקשורת, הוא צפוי לקבל את ההכשר המשפטי המדובר.

על-פי התכנון, מי שימונה לתפקיד תכנון והקמת רשות השידור החדשה, לא בהכרח יהיה מי שינהל אותה לאחר מכן.

ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.

את תגובתה של מדז'יבוז' לא ניתן היה להשיג.