עלייה של 5.7% בפרסום בארה"ב ברבעון הראשון של 2014

עיקר הפרסום היה סביב אולימפיאדת החורף בסוצ'י ומשחקים של ליגת הפוטבול ■ המפרסמת הגדולה בארה"ב: פרוקטר&גמבל

היקפי הפרסום בארה"ב עלו ברבעון הראשון של 2014 בשיעור של 5.7%, וזאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. לפי נתונים של חברת קנטר מדיה, היקף הפרסום ברבעון הסתכם ב-34.9 מיליארד דולר.

המפרסמים ניצלו מספר אירועים בולטים במהלך הרבעון כדי להשיק קמפיינים ומהלכים שיווקיים. בין היתר הייתה פעילות פרסומית רבה סביב אולימפיאדת החורף בסוצ'י, משחקי הפלייאוף בליגת הפוטבול ומשחק הסופרבול. גם הפעילות הפוליטית לקראת הבחירות לתפקידים הציבוריים בנובמבר החלה השנה מוקדם מהרגיל, ותרמה גם היא לעלייה בהיקפי הפרסום.

עיקר הגידול נרשם בטלוויזיה, שהיקפי הפרסום בה ברבעון עלו ב-14.5% - כמחצית מזה במהלך המשחקים האולימפיים. גידול נרשם לא רק בקרב רשתות השידור הגדולות, אלא גם בפרסום בכבלים ובערוצים ההיספניים.

תחום הפרינט והמגזינים לא נהנה מהגידול בשוק, והוא רשם ירידה של 2% בהיקפי הפרסום. הירידה נרשמה בעיקר עקב קיצוצים בקמפיינים של פרוקטר&גמבל ולוריאל.

בזירת הדיגיטל, הגידול ממשיך גם ברבעון הזה. הפרסום עלה ב-13%, בעיקר בזכות קמפיינים בתחומי הפיננסים, הקמעונאות והביטוח.

המפרסמת הגדולה ברבעון היא פרוקטר&גמבל, שקיצצה 2.6% מהיקפי הפרסום שלה ל-773.8 מיליון דולר. במקום השני נמצאת חברת GM, שהגדילה את הפרסום ב-55.8% ל-593.4 מיליון דולר. מפרסמות בולטות נוספות היו וריזון, קומקאסט ו-AT&T, שרשמו כולן גידולים ניכרים בהיקפי הפרסום.

הקטגוריה המושקעת ביותר בפרסום הייתה רכב, עם הוצאה של 3.8 מיליארד דולר - 7.7% יותר מהרבעון המקביל. במקום השני קטגוריית הקמעונאות, שעלתה ב-1.6% לרמה של 3.4 מיליארד דולר.