יאיר לפיד: "בשנת 2023 כולכם תבוא אליי להתנצל"

שר האוצר החלטי מתמיד: "עד סוף 2015 תראו ירידת מחירים דו-ספרתית. אל תרוצו לקנות דירה. עדיף לחכות ואני מבטיח שישתלם לכם"

שר האוצר יאיר לפיד/ צילום: איל יצהר
שר האוצר יאיר לפיד/ צילום: איל יצהר

"חכו עם הדירות, זה ישתלם לכם" - זה המסר שמעביר היום (ג') שר האוצר יאיר לפיד, העומד בראש קבינט הדיור, לציבור בישראל. בראיון שפורסם היום במוסף "ידיעות הנדל"ן" של לוח WinWin.co.il מביע לפיד ביטחון מוחלט שתוכניתו להוזלת הדירות תצליח - ועונה למבקרים בתקיפות.

"ביום הולדתי ה-60 בשנת 2023, כולכם תבוא אליי להתנצל ולבקש סליחה כש-150 אלף דירות להשכרה ייבנו בכל הארץ כמו שהבטחתי", אמר לפיד.

לפיד חזר על ההבטחה כי כבר בשנה הבאה המחירים יירדו: "עד סוף 2015 תראו ירידת מחירים דו-ספרתית. אל תרוצו לקנות דירה. עדיף לחכות ואני מבטיח שישתלם לכם".

עוד הוסיף כי "הקבלנים ייאלצו לבסוף להוריד מחירים. מי שינסה לקנות דירה אחרי שהחוק יעבור בצוואר הבקבוק שייווצר, יכול ליפול על קפיצה של מחירים. אנחנו ממליצים לחכות, אם איכפת לך מהכסף שלך. אם תחכה, תרוויח הרבה כסף... אלו לא תחזיות רק שלי. גם של משרד השיכון. עד סוף 2015 תהיה ירידה דו-ספרתית במחירים. עד סוף השנה הנוכחית אני מעריך שהמחירים יתייצבו ויעצרו, ובשנה הבאה יתחילו ירידות קטנות שימשיכו ויתעצמו".

לפיד נשאל על החשש לפיו קבלנים ישלשלו לכיסם חלק ניכר מהטבת מע"מ 0%, וענה: "יש לי על זה שתי תשובות במישור הערכי: 20% רמאים וגנבים, 80% ישרים והוגנים - לפי מה תנהל את חייך? אני מאמין שלפי ה-80% ההוגנים. מעבר לזה, אנו עושים עבודה מקיפה מול השמאי הממשלתי ואנשיו. אנשי מקצוע עובדים יום וליל על הנושא כדי למנוע את גלגול המחיר על הזוגות הצעירים. גם העברנו את כל נושא הזכאות לרשות המיסים. אני מאמין שיש לנו סוכנים: אותם אנשים צעירים, שהולכים לקנות דירה בהכי הרבה כסף שיש להם. כמה ישראלים אתה מכיר שלא עומדים על זכויותיהם, ועל כל פרט ופרט שמגיע להם? בעל-פה הם יכולים לדקלם לך מה מגיע להם. יש גם את הוריהם המעוצבנים, כך שאני מעריך שתנאי השוק יכתיבו הגינות".