ההסתדרות: יש ועד עובדים בפרטנר; רומנו: נפעל עם הוועד

ההסתדרות הודיעה היום למנכ"ל פרטנר, חיים רומנו, כי היא הארגון היציג בקרב 4,000 עובדי החברה, לאחר שלמעלה משליש מהעובדים חתמו על טפסי ההצטרפות ■ פרטנר בתגובה: נבדוק אם אכן מדובר בשליש מהעובדים

חיים רומנו / צילום: תמר מצפי
חיים רומנו / צילום: תמר מצפי

אחרי פלאפון וסלקום, הגיע תורם של עובדי פרטנר. ההסתדרות הודיעה היום (ד') למנכ"ל חברת פרטנר, חיים רומנו, כי היא הארגון היציג בקרב 4,000 עובדי החברה, לאחר שלמעלה משליש מהעובדים חתמו על טפסי ההצטרפות.

במכתב שנמסר הבוקר להנהלת פרטנר יחד עם כל טפסי ההצטרפות, קרא עמיחי סטינגר, סמנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, לתאם פגישה מיידית בין הצדדים, על מנת לפתוח בתהליך ההידברות ולהגיע להסכמות שיעוגנו בהסכם קיבוצי.

לדברי ההסתדרות, מהלך ההתאגדות של עובדי פרטנר בהסתדרות החל לפני כ-3 חודשים ונתקל בהתנגדות עזה מצד ההנהלה. פרטנר היא חברת הסלולר האחרונה מבין 3 חברות הסלולר הגדולות בישראל, שעובדיה עדיין לא היו מאוגדים.

בהודעה שמסרה ההסתדרות היא מציינת כי לפני כחצי שנה הנהלת פלאפון ועובדיה חתמו על ההסכם הקיבוצי הראשון בענף הסלולר. בשבוע שעבר, הנהלת סלקום וועד העובדים בחברה הודיעו על תוכנית פרישה מרצון המיועדת לכל עובד עם ותק של שנתיים ומעלה. ביום ההודעה, יו"ר ההסתדרות ציין כי בקרוב צפוי להיחתם הסכם קיבוצי גם בחברת סלקום.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר הבוקר: "ההתארגנות היא זכות בסיסית, ואני מברך את אלפי העובדים בפרטנר על הצעד החשוב שהם עשו למען עתידם. ענף הסלולר התאגד בהסתדרות, ועד העובדים בפרטנר הוא עובדה קיימת, ואני קורא למנכ"ל החברה, חיים רומנו, לכבד את רצון העובדים. על ההנהלה להכיר בהתאגדות כחוק ולפתוח במשא-ומתן מול נציגות העובדים וההסתדרות, על מנת לגבש את ההסכמות הדרושות להקמת הסכם קיבוצי".

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות והוסיף כי "ההתאגדות של פרטנר משלימה את החלק החסר בפאזל. מעתה עובדי כל חברות הסלולר הגדולות בישראל מאוגדים בהסתדרות. זהו יום חשוב לכל הענף, וגיבורי היום הזה הם העובדים. אני רוצה לברך מקרב לב את עובדי פרטנר על הנחישות שהם הפגינו ועל ההצטרפות שלהם למשפחה גדולה יותר".

מוועד הפעולה של עובדי פרטנר, בראשות קרן אופק, נמסר: "היום אפשר בהחלט לברך על המוגמר. אנו עומדים בפתחה של תקופה חדשה בפרטנר וקוראים לכולם להיות חלק מהשינוי. תם עידן הפחד. כל העובדות והעובדים שהופעל עליהם מסע לחצים על-ידי גורמים שונים בחברה או חששו להיות חלק מההתאגדות מסיבות אחרות - זה הזמן להפגין סולידריות ולהצטרף. ככל שיצטרפו יותר - כך נוכל להשיג יותר.

"אנו רוצים להבטיח את עתידנו בחברה יציבה וחזקה יותר, והמפתח לכך היא השקעה בהון האנושי. אנו קוראים לחיים רומנו ולכל הנהלת החברה לכבד את רצון העובדים ולפתוח במשא-ומתן על ההסכם הקיבוצי".

מפרטנר נמסר כי היא מאשרת את קבלת המכתב של ההסתדרות הכללית ותערוך את כל הבדיקות הרלוונטיות על מנת לבדוק האם אכן שליש מעובדיה הצטרפו להסתדרות. "חשוב להדגיש כי פרטנר תמשיך להיות החברה הטובה ביותר עבור עובדיה, ותמשיך לפעול בכל ערוצי פעילותה בכדי לשמור על מובילותה בשוק התקשורת בישראל".

רומנו לעובדים: מכבד את זכותכם להתארגן

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, פנה לעובדי החברה בצהריים ועדכן אותם על ההתפתחויות האחרונות, בעקבות הכרזת ההסתדרות על הקמת ועד יציג לאחר שאספה חתימות של לפחות שליש מעובדי החברה. במכתב שהגיע לידי "גלובס", אומר רומנו כי יכבד את זכותם של העובדים להתאגד ויפעל בשיתוף-פעולה עם הארגון.

במכתב כותב רומנו: "ברצוני לעדכנכם כי קיבלנו מכתב מההסתדרות הכללית, בו מצוין כי למעלה משליש מעובדי החברה בחרו להצטרף להסתדרות העובדים הכללית החדשה, וכן כי החל מהיום הסתדרות העובדים היא ארגון העובדים היציג בקרב עובדי החברה. אנו נערוך את כל הבדיקות הרלוונטיות בכדי לבדוק את נכונות העובדות המתוארות במכתב זה.

"חשוב לי להדגיש בפניכם, בהזדמנות זו, כי אנו מכבדים את זכותם של העובדים להתאגד, וככל שנבחר ארגון יציג לעובדי החברה על-ידי הרוב הדרוש, אנו נפעל עמו תוך שיתוף פעולה מלא.

"אנו נמשיך להיות החברה הטובה ביותר עבור עובדינו ונמשיך לפעול בכל ערוצי פעילותינו, בכדי לשמור על המובילות בשוק התקשורת בישראל ועל הסטנדרט הגבוה ביותר שקבעה החברה מיום הקמתה.

"אנו זוכים להוקרה רבה על מאמצינו המשותפים בכל המישורים. פרטנר היא 'מקום העבודה הטוב ביותר' בתחום הסלולר מזה כעשור, הוכרנו כחברה המעניקה את השירות הטוב ביותר מבין כל חברות הסלולר וגם במישור הטכנולוגי, ואנו החברה הראשונה המוכנה והערוכה להשקת רשת הדור הרביעי המתקדמת בישראל. התרבות הייחודית שלנו וההון האנושי האיכותי הם אלה המבדלים אותנו ומציבים אותנו לפני כולם.

"משימות רבות עוד ניצבות בפנינו. המובילות של פרטנר מחייבת אותנו לעשות תמיד יותר עבור לקוחותינו. שביעות-רצונם אינה רק מטרה משותפת לכולנו, אלא היא דרך יומיומית ורציפה. האופן היחיד להשיגה ולשמר את מובילותנו היא 'היחד'.

"אני קורא לכולנו לפעול כגוף אחד, כפי שעשינו תמיד, להקשיב איש לרעהו, להתגבר על מחלוקות ולאפשר דעות שונות, תוך כבוד הדדי וחברות ושמירה על התרבות הארגונית הייחודית. אני יכול להבטיח לכל אחד ואחת מכם שנמשיך לפעול לרווחת עתיד כל עובדי החברה, כי זו הרוח הפרטנרית המניעה אותנו קדימה".