עדיין מגניבה: הצעירים בארה"ב מעדיפים את פייסבוק

יו-טיוב מובילה בסקר של פורסטר עם 90% מהצעירים בארה"ב שגולשים אליה

פייסבוק / צלם: רויטרס
פייסבוק / צלם: רויטרס

בחודשים האחרונים נפוצו דיווחים על כך שהצעירים האמריקאים נוטשים את פייסבוק לטובת המתחרים. חלק מהם הן חברות שפייסבוק עצמה מחזיקה בהן (כמו אינסטגרם), או כאלה שהיא אמורה לרכוש סופית (כמו וואטסאפ). ואולם, סקר חדש ומקיף של חברת המחקר פורסטר מראה כי פייסבוק עדיין נחשבת לסחורה חמה בעיני הצעירים בארה"ב.

הסקר, שנערך בארה"ב בקרב 4,500 צעירים בגילאי 12-17, הצביע על כך שכ-80% מהצעירים אונליין משתמשים בפייסבוק.

"מדובר על שיעור של פי שניים מהמשתמשים ב-Snapchat או בפינטרסט. למעשה, הנתונים מראים כי כמות המשתמשים הצעירים בפייסבוק גדולה יותר מסך המשתמשים באינטסגרם ובוואטסאפ גם יחד", צוטט נייט אליוט, אנליסט בחברת פורסטר, בבלוג הטכנולוגיה Mashable.

אגב, הרכישה האחרונה של פייסבוק - וואטסאפ - ניצבה במקום האחרון במדד הפופולריות בקרב צעירים, עם 20% שימוש. את המקום הראשון, מעל פייסבוק, תופסת יו-טיוב, שנהנית מכך שכ-90% מהצעירים האמריקאים גולשים אליה.

אך הנתונים של חברת פורסטר מצביעים על כך שפייסבוק נהנית משימוש תדיר, כך ש-28% מהמשתמשים בפייסבוק עושים זאת כל הזמן. ביו-טיוב מדובר על כ-24%, בעוד אינסטגרם צמודה יחסית לפייסבוק עם 26%. במקומות האחרונים ניצבים גוגל פלוס (13%) ופינטרסט (12%).

בפורסטר מציינים כי מחצית מהצעירים שנסקרו אמרו כי העלו את היקף השימוש שלהם בפייסבוק.

באוקטובר אשתקד הייתה זו פייסבוק עצמה שציינה כי היא מזהה ירידה בשימוש בקרב צעירים, הערה שהביאה לגל של פרסומים בנושא. "אני חושבת שזה יצא קצת מפרופורציות", אמרה מאוחר יותר שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק.