משתמשים רבים נותקו באופן אוטומטי מפייסבוק, בעוד באינסטגרם היו קשיי טעינה של חשבונות • אחרי כשעתיים התקלה תוקנה • מאז החלו הדיווחים על התקלות, ירדה מניית מטא ביותר מ-1%
במסגרת השינוי, אנשים שיפרסמו תוכן שמוגדר כפוליטי או חברתי – החשבון שלהם באינסטגרם ובת'רדס יוגדר כחשבון לא מומלץ, והתכנים של חשבון זה לא יקבלו חשיפה בקרב משתמשים שאינם עוקבים • ראש מטה ההסברה האזרחי: "משפיענים רבים יעדיפו כעת שלא להתבטא בנושאים פוליטיים ובנושאי המלחמה, ויתמקדו בסרטונים של חתולים"
הרשתות החברתיות מלאות בתקופה האחרונה בתמונות של משתמשים בני 21, גיל שברחבי העולם מסמן חופש ודרור • איך התחיל הטרנד, וכיצד הוא הצליח לגרום להעלאת המודעות לגבי החטופים שנמצאים בשבי ארגון הטרור חמאס
פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וטיקטוק הפכו למרחב לחימה עמוס בתכני הסתה לרצח ולאלימות, קריקטורות אנטישמיות ופייק ניוז • בדקנו מי מגיבה באופן הראוי ביותר לדיווחים עליהם
טיקטוק הסינית הואשמה לא פעם בהיותה כלי להפצת תעמולה, אבל המלחמה בעזה הציבה מחדש את הנושא במרכז השולחן הגלובלי • בעזרת מנגנוני המלצה אוטומטיים ובהיעדר אפשרות לדווח על תמיכה בטרור, התכנים הפרו־פלסטיניים נהנים מתיבת תהודה עצומה שקשה לעצור
הרשתות התמלאו בתכנים קשים לצפייה, אך ניתן להימנע מרובם באמצעות שימוש נכון בפיצ'רים שמשפיעים על האלגוריתם • מסימון אקטיבי של תוכן לא רצוי ועד בקרת הורים מורחבת
מחלקת הסייבר בפרקליטות פועלת בימים אלה לבלום את צונאמי ההסתה ברשתות החברתיות • המנהל חיים ויסמונסקי מסביר כי למרות שמנגנון הסרת התכנים הוא וולנטרי, רוב הרשתות משתפות פעולה (חוץ מטלגרם); ומספר על ההתמודדות עם תכנים המבזים את כבוד הנפגעים
עד תחילת המלחמה נתנו פייסבוק, טיקטוק וטוויטר במה לקולות משני צדדי המתרס, אך אחרי המתקפה הברוטלית של חמאס הן נאלצו להתעשת • איך נראית המדיניות החדשה של כל אחת מהן, ואיפה הן עדיין לא מתפקדות כמצופה
פעילי רשת ישראלים הקימו קבוצה חדשה בוואטסאפ ובטלגרם הכוללת כבר מעל 1,400 איש, שמטרתה להביא לסגירת חשבונות של משתמשים ברשתות החברתיות המפיצים תכני הסתה ופייק ניוז - כמו למשל כאלה המנסים להכחיש את מקרי הטבח של חמאס • עם זאת, הדרך להסרת התכנים הבעייתיים עוד ארוכה • ישראל מתגייסת
לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט|", מתחילת המלחמה טיקטוק כיוונה יותר מנהלי ומסירי תוכן כדי להתמקד בבקרה על פוסטים הקשורים בזוועות של חמאס • מטא, X (לשעבר טוויטר) וטלגרם סופגות ביקורת חריפה על כך שהן מאפשרות חשיפה של תכנים גרפיים ואלימים בפלטפורמות שלהן
חודש אחרי שהמתחרה של טוויטר עלתה לאוויר וסחפה אחריה יותר מ־120 מיליון משתמשים, נראה שהבשורה של צוקרברג כבר פחות אטרקטיבית • מה הוא יכול לעשות כדי לתקן את המצב?
מטא הוציאה היום לשוק את Threads, רשת חברתית מתחרה לטוויטר • האתגר הגדול העומד בפני צוקרברג יהיה למצוא את הדרך למשוך את ההמון • מה היתרון הגדול של הרשת החברתית החדשה, ולמה הצלחתה עלולה דווקא לפגוע במשתמשים?
בכירי הבינה המלאכותית במטא התכנסו השבוע מול עיתונאים מכל העולם כדי להכריז על מודל הבינה המלאכותית הבא - הבינה האנושית • אלא שאפילו מדען ה־AI הבכיר בחברה מודה שאין לו מושג מתי הוא ייצא לשוק, והאיום על גוגל או מיקרוסופט רחוק
פלטפורמות חזקות כמו וואטסאפ, אינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק מתפארות לרוב במספר המשתמשים שלהן ומתחרות ביניהן על כך. אלא שמי שתשכיל לשים דגש על איכות הקשר והאינטראקציה ביניהם, תפתח ערוץ שלא קיים היום בשוק • וזה בדיוק המקום שדרכו יכולה להיכנס להן מתחרה חדשה • הפקולטה - מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב
מטא הודיעה כי תאפשר למשתמשים לקבל אימות (וי כחול) לחשבונות פייסבוק ואינסטגרם במנוי חודשי - בדומה למהלך שיזמה טוויטר לאחרונה • אך זהו לא המהלך היחיד שהיא לומדת מהמתחרה
עולם שיווק המשפיענים מוערך ביותר מ־16 מיליארד דולר בשנה ונמצא במגמת עלייה - אך לא בהכרח על חשבון הפרסום המסורתי • סקר חדש שערכה ארטליסט הישראלית מצביע על גידול בשיעור הצעירים שמרוויחים יותר מ־100 אלף דולר בשנה מתוכן דיגיטלי
אפליקציותחמאסטוויטרטיקטוקישראל במלחמהמארק צוקרברגמטא (META)פייסבוקרשתות חברתיותתיקי פייסבוק