קורבנות טרור: עיקול רישיון האינטרנט ונכסי הדומיין של איראן

המשפחות התובעות, המחזיקות בפסקי דין כנגד איראן בשווי של למעלה ממיליארד דולר שניתנו בבית המשפטי הפדרלי בארה"ב, מבקשות לקבל בעלות על כל הדומיינים שמסופקות לאיראן ע"י ארה"ב ■ פנו בעניין ל-ICANN

חסן רוחאני / צילום: רויטרס
חסן רוחאני / צילום: רויטרס

קבוצת קורבנות טרור מישראל ומארה"ב ובני משפחותיהם, שנפצעו או נהרגו במתקפות טרור שמומנו על-ידי ממשלת איראן, פתחו אמש (ג') בהליך עיקול רישיון האינטרנט ונכסי הדומיין של איראן וכל זכות חוזית אחרת המסופקת לאיראן על-ידי ארה"ב.

צו העיקול נמסר לידי ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) - איגוד האינטרנט לרישום שמות ומספרים, המנה, למעשה את רשת האונליין העולמית (WWW) מטעם מחלקת המסחר האמריקנית בוושינגטון. ICANN מנפיקה רישיונות למדינות העולם, אשר מורשות למנות נציגים מטעמה, הסוחרים ומוכרים שמות דומיין בעלי סיומות ספציפיות של אותה מדינה לכל אדם, עסק או ארגון.

המשפחות התובעות, המחזיקות בפסקי דין כנגד איראן בשווי של למעלה ממיליארד דולר שניתנו בבית המשפטי הפדרלי בארה"ב, מבקשות לקבל בעלות על כל הדומיינים (LTD) והשמות המרכזיים שמסופקות לאיראן על-ידי ארה"ב, כולל הסיומת ir, ایران, וכל כתובות ה-IP המשמשות את הממשל האיראני וסוכנויותיו השונות.

קורבנות הטרור מיוצגים בידי עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר מארגון "שורת הדין".