קב' הרכישה שהציעה דירות ב-1.5 מ' ש' שינתה את פרסומיה

כעת, לאחר פרסום כתבה ב"גלובס", שינתה החברה את פרסומיה ומציעה "יחידת קרקע לדירה ב-380 אלף שקל"

מגדלי ההשכלה ת"א / צילום מתוך מודעת פרסום
מגדלי ההשכלה ת"א / צילום מתוך מודעת פרסום

שבועיים לאחר חשיפת "גלובס" כי פרויקט בשם "מגדלי ההשכלה", שמשווק על ידי קבוצת רכישה ומציע דירות במחירים אטרקטיביים - משווק למעשה על קרקע שמיועדת לתעשייה, שינו מארגני הקבוצה את פרסומיה.

"גלובס" חשף כי הפרויקט שמארגן דוד רפאל, המציעה דירות 4 חדרים ב-1.5 מיליון שקל, משווק על קרקע שמיועדת לתעשייה, בעוד הוועדה המחוזית מסרבת לדון בתוכנית לשינוי ייעוד הקרקע למגורים. כעת, לאחר פרסום הכתבה, שינתה החברה את פרסומיה ומציעה "יחידת קרקע לדירה ב-380 אלף שקל".

"כאיש מקצוע, הפועל זה שנים רבות בענף הנדל"ן, בדקנו את הדברים שהועלו בכתבה ב'גלובס'", מסר רפאל, "הפרויקט אושר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ובכוונת בעלי הקרקע להפקיד בקרוב את התוכנית בוועדה המחוזית, שטרם קיימה דיון בכך. אין לנו ספק כי הוועדה המחוזית תאשר את התוכנית, שכן מדובר בקרקע בתל אביב, באזור טופוגרפי עירוני, המאפשר שינוי ייעוד למגורים. אם לא תאושר התוכנית כפי שהיא, יוצגו בפנינו אפשרויות חלופיות החל בדירות המיועדות לשכירות וכלה בשטחי מסחר. אנו נפעל בשקיפות ובדיאלוג מול הוועדה ומול המשקיעים, כך שלבסוף יקבל המשקיע בקרקע תמורה שוות ערך לכספו כדירה או נדל"ן מסחרי".

כפוף לאישור

למרות שעוד לא ברור איזה ייעוד תאשר הוועדה המחוזית על הקרקע, אם בכלל, קבוצת הרכישה עדיין משווקת זכות בקרקע לדירת מגורים. עם זאת, היא מציינת במודעות הפרסום כי מימוש הפרויקט תלוי באישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. במקרה שבו הוועדה המחוזית לא תאשר לבסוף את שינוי ייעוד הקרקע למגורים, מציין רפאל כי "כל מי שחותם על חוזה לרכישת יחידת קרקע לדירה, מקבל התחייבות בכתב כי כספו יוחזר לו במלואו בצירוף ריבית והצמדה, אם הוועדה המחוזית לא תאשר את הפרויקט בתוך שלוש שנים ממועד הפקדת התוכנית, או בתוך 3.5 שנים מיום חתימת החוזה בין א.ג רפאל ללקוח (המוקדם מבין השניים)".

לפני שבועיים חשף "גלובס" כי קבוצת רכישה משווקת את פרויקט מגדלי ההשכלה שבו לטענתה יוקם מגדל מגורים יוקרתי בן 21 קומות, שטחי מסחר, מעונות סטודנטים ו-82 דירות מגורים, וזאת על סמך אישור התוכנית בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. אלא שהאישור הסופי לשינוי ייעוד הקרקע נמצא בסמכות הוועדה המחוזית שטרם דנה בתוכנית.

לטענת הקבוצה שקיבלה אופציה מבעלת הקרקע, חברת קרן ריאליטי, לרכוש את המבנה תמורת 38 מיליון שקל, היא לא ידעה עד פרסום הכתבה כי הוועדה המחוזית מסרבת לדון בשינוי ייעוד הקרקע למגורים מאחר שזו סותרת את תוכנית המתאר המחוזית. "לקוח פוטנציאלי המגיע לפגישת היכרות במשרדנו מקבל את כל המידע על הפרויקט העתידי כולל התהליכים הביורוקרטיים העומדים בפנינו", מסר רפאל.