מיני מבחן: מרצדס S400 - הייבריד ירוק על ירוק

תמורת כ-260 אלף דולר מציעה מרצדס את פסגת הטכנולוגיה וההדוניזם, ואפילו אקולוגית

נפתח בטיפ לקוראים: אם אין לכם כוונות, או יכולת, לרכוש את מרצדס S קלאס, אל תקחו אותה לנסיעות מבחן. סרבו בנימוס אפילו לטרמפ במושב האחורי שלה. אם לא תעשו כן, דינכם לחוות תסכול מעמדי עמוק, שהוא מנת חלקו של אזרח רגיל שנחשף לרמת הפינוק תחכום, שמוצעת למי שאין לו מגבלות תקציב. ירידה מהמכונית הזו למציאות - משפחתית רגילה במקרה שלנו - היא כמו לצאת ממסעדת שלושה כוכבי מישלן אל סביחייה בתל אביב. בקיצור, חוויה שמשנה את הסטנדרטים בצורה בלתי הפיכה.

עברנו עם ה-S קלאס את מסלול העינויים היומיומי שלנו, על אותם כבישים, שזכו למנת הזפת האחרונה שלהם בתש"ח, עם אותן רמפות האטה עירוניות, שתוכננו כנראה על ידי מג"ד בחיל ההנדסה, ועם אותו בור נסתר ומרושע, שכבר גבה מאיתנו במהלך השנים שני צמיגים ואגן שמן אחד. היא ריחפה מעל המכשולים הללו כאילו היו אספלט שנסלל אתמול והראתה מה יכולה לספק כיום מערכת מתלי אוויר ממוחשבת, שעולה כמו פיאט פונטו ממוצעת.

באורח פלא, בידוד הזעזועים המדהים של המכונית לא בא על חשבון התנהגות הכביש. זו אמנם לא מכונית חדה כמו סדרה 7, וגם לא מטחנת פיתולים כמו אאודי A8 קוואטרו, אבל המכונית הענקית הזו יודעת את כל המהלכים הנכונים להשגת חווית נהיגה טנטרית. בלי נטיית גוף מיותר בפניות הדוקות ובלי מגבלות אחיזת כביש.

תא הנוסעים הוא מופת לאיפוק. בידוד רעשי החוץ טוטלי, סביבת הנהג נקייה ממתגים מיותרים ואפילו מסך ה-LCD הענק עם השעונים הווירטואליים, לא נועד להרשים אלא פשוט לספק מידע ברמת חדות ועושר, שמסך רגיל לא יכול להשתוות אליה. אפשר לטייל בין עשרות תפריטים ואופציות במסך הפיקוד המשני, ואפילו להשתעשע בגימיקים כמו החלפת צבע תאורת ה-LED במכונית, אבל זה מיותר. גם המושבים ברמת הגימור הבסיסית של רכב המבחן שלנו, ללא מסאז' ושאר ירקות, היו כה נוחים עד שסירבנו לצאת מהרכב.

גרסת ה-400 הייבריד מתהדרת בצריכת דלק ממוצעת של יותר מ-14 קילומטרים לליטר ופליטת CO2 נמוכה מזו של משפחתית קטנה - נתונים יומרניים מאוד למכונית של 1.9 טון עם מנוע V6 בהספק 333 כ"ס, שמזנקת מאפס ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות, וכדי להשיג אותם צריך לתת למערכת ההיברידית - שכוללת סוללת ליתיום, מנוע חשמלי צנוע ויעיל - להנחות אותך בנהיגה ירוקה. המחיר הוא תאוצה עצלה למדי, ויש להניח שהרוב יבחרו במצב ספורט הנמרץ וישאירו את המלל הירוק לטיפול אנשי יחסי הציבור (ואת תקציב דלק לטיפול מנהל הכספים).

מרצדס S400 הייבריד בגרסה הקצרה ("רק" 5.12 מ') עולה 885 אלף שקל. במחיר הזה מקבלים מכוניות שנמצאת שני דורות לפני כלי רכב רגילים ואת פסגת טכנולוגיית הרכב הקיימת. אפשר להתנחם בכך, שבני תמותה רגילים יזכו ליהנות מפירות הפיתוח שלה בשנים הבאות.