יעקב אנגל רכש וילה ברמה"ש תמורת 37 מיליון שקל

מדובר בווילה ששימשה לצילומי תוכנית הריאליטי "הרווק" וכוללת 1,000 מ"ר בנוי על פני 2 דונמים, עם חדר כושר, בריכה וספא ■ הווילה הועמדה למכירה כבר לפני שנה, ועפ"י פרסומים, המחיר שהתבקש עבורה היה כ-60 מיליון שקל

הווילה ברמת השרון / צילום: עמית גרון
הווילה ברמת השרון / צילום: עמית גרון

איש העסקים יעקב אנגל רכש את הווילה שהעמידו למכירה אורנה ואביב רייז בשל גירושיהם, ברחוב למרחב ברמת השרון תמורת 37 מיליון שקל. מדובר בווילה ששימשה לצילומי העונה השנייה של תוכנית הריאליטי "הרווק", שבמסגרתה חיפש הזמר דודו אהרון את בחירת לבו.

הווילה, שנבנתה לפני חמש שנים בלבד ותוכננה על ידי האדריכלית אורלי שרם, כוללת שטח של 1,000 מ"ר הבנויים על מגרש בן 2 דונם. המגרש כולל גם בריכת שחייה באורך 20 מטר, מרתף ומבנה חיצוני קטן שבו חדר כושר וספא. הווילה ממוקמת באחד הרחובות היוקרתיים במערב רמת השרון.

הווילה הועמדה למכירה כבר לפני שנה ועל פי פרסומים, המחיר שהתבקש עבורה עמד על כ-60 מיליון שקל. לדברי מומחים בשוק הנדל"ן המחיר המבוקש היה גבוה משוויה הריאלי, ועל כן היא עמדה זמן רב ללא דורש. לימים עודכן המחיר המבוקש של הווילה ועמד על מינימום של 35 מיליון שקל. על פי הערכות אנגל יידרש להשקיע מאות אלפי שקלים נוספים בווילה, בשל העובדה שעמדה ריקה תקופה ממושכת.

רייז החל את דרכו בעולם העסקים בשנות ה-80 כשהקים את חברת יורוטרסט המתמחה במסחר במט"ח, אך את הפריצה המשמעותית שלו ביצע בסוף שנות ה-80 כשהשקיע בסטארט אפ "אמפייר אונליין" של איש ההיי-טק נועם לניר, שלימים הפך לליוורמור.

אנגל, בן 64, היה בעבר אחד היזמים הבולטים בתחום הבנייה למגורים בישראל ובמזרח אירופה, עד שבסוף 2006 מכר את קבוצת הנדל"ן שבבעלותו, "לגנא הולדינגס", לחברת אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין ב-400 מיליון שקל, וגרף לכיסו רווח של 120 מיליון שקל. לאחר מכן הקים את חברת "אנגלאינווסט", שפעלה בתחום התשתיות והכרייה בהודו, אפריקה ורוסיה.

ב-2011 רשם אנגל אקזיט נוסף לאחר שמכר מחצית מחברת "אלנילטו" שבבעלותו (חברה בת של אנגלאינווסט), בעלת זיכיון לכרייה של עופרות ברזל בשלושה מהמכרות מהגדולים בליבריה, תמורת 90 מיליון דולר.

ב-2009 שב אנגל לעסקי הנדל"ן בישראל ורכש את פעילות התמ"א 38 של חברת הבנייה א. דורי שבבעלות אורי דורי. בשנים האחרונות מנהל בנו, עופר אנגל, את החברה הבת "אנגלאינווסט 38", המתמחה בייזום פרויקטים של תמ"א 38.

מיעקב אנגל לא נמסרה תגובה.