הקשת המזרחית נגד מועמדי ארדן לרשות השנייה

טוענת: "פוליטיזציה גברה על מקצועיות בבחירת המועמדים" ■ ארדן: "הבל הבלים"

גלעד ארדן / צילום: קובי גדעון - לע"מ
גלעד ארדן / צילום: קובי גדעון - לע"מ

הקשת הדמוקרטית המזרחית מותחת ביקורת על רשימת מועמדיו של השר גלעד ארדן למועצת הרשות השנייה.

במכתב ששלחה מנכ"לית התנועה, יעל בן-יפת, לשר ארדן, היא כותבת כי מרשימת מועמדיו עולה כי "הפוליטיזציה גברה על המקצועיות בבחירת המועמדים", וכי "הרשימה הזו אינה ציבורית. היא פוליטית, עם קריצה קלה למה שמחייב לשון החוק".

הקשת הדמוקרטית המזרחית היא אחד מהארגונים שמקבלים לעיון את רשימת המועמדים שמציע השר למנות למועצת הרשות השנייה, ובמסגרת זו התקבלה אצלה רשימת 24 מועמדיו של ארדן למועצת הרשות.

"תנועת הקשת הדמוקרטית המזרחית תמהה ביחס לרשימת המומלצים שנשלחה לעיוננו", כתבה בן-יפת. "נפתח ונאמר כי חברי המועצה הקודמת שבחרת להמליץ עליהם גם הפעם הזאת ולכלול אותם ברשימה לא הוכיחו בפועלם הציבורי אף תרומה לערכים חברתיים, רב-תרבותיים ואזרחיים-ציבוריים".

לדבריה, חלק מהשמות שהומלצו בשנית למועצה "מייצגים אינטרסים של זכיינים/פרסומאים/מפרסמים, ולא את האינטרס הציבורי הרחב".

בן-יפת מותחת ביקורת חריפה גם על אילן אבישר, יו"ר מועצת הרשות השנייה, שהומלץ לקדנציה נוספת. "נראה לנו תמוה כי אדם אשר זכה לביקורת ציבורית כה גדולה בהזדמנויות שונות על תפקודו כיו"ר מועצה, ממשיך להופיע כמומלץ של שר התקשורת גם לקדנציה הבאה. עקבנו בדאגה רבה אחר הפרסומים בתקשורת בשנים האחרונות על תפקודו הלקוי של ד"ר אילן אבישר, ואין לנו אלא להרים גבה ביחס להמלצתכם לכלול אותו ברשימה. נציין גם כי אבישר מעולם לא נענה לאף אחת מפניותינו בתחום האפליה של מזרחים/יות".

"מיעוט מופגן ובוטה"

עוד אומרים בקשת הדמוקרטית המזרחית כי ברשימת המועמדים "יש מיעוט מופגן ובוטה של מועמדים/ות מזרחים/יות ושל נשים וגברים הפועלים בחברה האזרחית או כאלה המזדהים עם מטרות חברתיות, עם חופש העיתונות, ערכי שוויון ועוד.

"אנו סבורים כי זה לגנותה של רשימה זו באופן מובהק ומסתייגים מאוד מרובם המכריע לאחר שעמדנו על תחומי פעילותם של מומלצים אלה. רשימה המועצה החדשה צריכה להיות מאוזנת, אבל לא איזון הוא העולה מרשימה זו.

"נבהיר, למען הסר ספק, כי לדעתנו אין שום בעיה עם נציגים מהימין - זה יותר מאשר לגיטימי ואף הכרח לשם ייצוג שוויוני של השקפות ועמדות. אולם, לצערנו אין כאן ייצוג פלורליסטי ממשי של החברה הישראלית.

"ברצוננו לציין עוד ובאכזבה רבה כי עולה מניסיון השנים כי ההתייעצות עם ארגונים חברתיים מתבררת כפסאדה שאין מאחוריה דבר ממשי... לטעמנו, במובן זה נראה כי משרד התקשורת פועל לכאורה באופן לא אתי, שכן המלצותיהם של ארגונים חברתיים נשלחות אך נותרות בגדר המלצות, וזאת באופן עקבי.

"בכוונת הקשת לפנות לכל הארגונים האזרחיים הרבים שאנו משתפים עימם פעולה, במטרה לבחון מחדש את שיתוף-הפעולה של המגזר השלישי עם משרד התקשורת, שכן במבחן המציאות אין לכך שום השפעה", לשון התנועה.

"הבל הבלים"

מלשכת השר ארדן נמסר: "מדובר בהבל הבלים. הרשימה פורסמה לצורכי התייעצות, וטרם הוחלט מי מהנכללים בה ימונה. ברשימה יש דתיים, חרדים, נשים, ערבייה, דרוזי, עולה מרוסיה ומאתיופיה ועוד מגוון אנשים מכל חלקי האוכלוסייה, כולל מזרחיים רבים.

"חבל שהקשת המזרחית מחפשת בכוח למתוח ביקורת כדי ששמה יופיע בעיתון בכל מחיר, אולם אין לטענותיה כל שחר. יש להדגיש כי חלק גדול מהאנשים ברשימה הומלצו על-ידי ארגונים וגופים עמם נועץ השר".