אושר מינויו של עו"ד אייל גלובוס לראש רשות התאגידים

לבני: "עו"ד גלובוס הוא לא רק איש מקצוע רב-ניסיון וכישורים, אלא גם כזה שצמח בתוך משרד המשפטים ומכיר אותו היטב - ולכן הוא המינוי המתאים ביותר לתפקיד"

אייל גלובוס / צילום: מתוך אתר  הג'וינט
אייל גלובוס / צילום: מתוך אתר הג'וינט

הממשלה אישרה את מינויו של עו"ד אייל גלובוס לתפקיד ראש רשות התאגידים במשרד המשפטים, וזאת בהמשך להמלצת שרת המשפטים וועדת איתור בראשות המנהלת הכללית של משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור.

גלובוס (51) מכהן משנת 2006 כמנהל האגף לסיוע המשפטי במשרד המשפטים. בתפקיד זה הוביל גלובוס רפורמה שכללה, בין היתר, הרחבת תחומי הייצוג כגון סיוע משפטי לנפגעי עבירות המתה, הרחבת האגף לסיוע משפטי ל-6 מחוזות, שיתוף בוועדות כנסת וחקיקה, ייצוג בהליכים עקרוניים, התמקצעות עורכי הדין הפנימיים ושיפור פיקוח על עורכי הדין החיצוניים, מעבר לתיקים אלקטרוניים ממוחשבים ועוד.

עו"ד גלובוס עובד במשרד המשפטים משנת 1997. הוא התמחה בבית המשפט העליון ובמשרד פרטי והחל את דרכו המקצועית בשוק הפרטי. בשנת 1996 עבר גלובוס לשירות הציבורי כעורך דין ברשות החברות הממשלתיות, ובשנת 1997 מונה למנהל מחוזות ירושלים ודרום באגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים.

בשנים האחרונות משמש עו"ד גלובוס כמנחה הקליניקה לסיוע משפטי וגישה לערכאות שיפוטיות בבית-הספר למשפטים במכללה למינהל.

עו"ד גלובס, בעל תואר ראשון במשפטים ותואר ראשון נוסף בכלכלה וכן בעל מאסטר במינהל עסקים - כולם מהאוניברסיטה העברית, חבר בוועדת המינויים של לשכת עורכי הדין ושימש כחבר הוועדה למלחמה בעוני. אביו, ישראל גלובוס ז"ל, כיהן עד לפטירתו בשנת 1992 כרשם החברות.

שרת המשפטים, ציפי לבני, מסרה בתגובה כי "עו"ד גלובוס הוא לא רק איש מקצוע רב-ניסיון וכישורים, אלא גם כזה שצמח בתוך המשרד ומכיר אותו היטב - ולכן הוא המינוי הנכון והמתאים ביותר לתפקיד. אני בטוחה שבתפקידו החדש יצליח לשרת את הציבור הישראלי על הצד הטוב ביותר, ומאחלת לו הצלחה רבה בתפקיד".