צפו במבקרים החריפים ביותר של לפיד ותוכנית מע"מ 0%

חברי הכנסת אבישי ברוורמן וכרמל שאמה-הכהן התארחו בתוכנית הנדל"ן של גלובס TV ותקפו את תוכניתו של שר האוצר להורדת מחירי הדירות

נדלן, כרמל שמה הכהן ואבישי ברוורמן / צילום: דפי הירשפלד שלם,שאטרסטוק
נדלן, כרמל שמה הכהן ואבישי ברוורמן / צילום: דפי הירשפלד שלם,שאטרסטוק

האם מחירי הדירות בדרך לירידה דו-ספרתית כפי שמבטיחים בממשלה, או שמא ההבטחות התבררו כהצהרות שווא כפי שציבור רוכשי הדירות נוכח לדעת בשנים האחרונות? שאלה זו עמדה במוקד תוכנית הנדל"ן של גלובס TV, בה השתתפו יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אבישי ברוורמן וח"כ כרמל שאמה-הכהן.

ברוורמן מתח ביקורת על שר האוצר יאיר לפיד ותוכנית מע"מ 0% ואמר: "אפשר ללכת ולהגיד 'אני יורה בכל הכלים כדי שאולי יירד קצת המחיר ואז אני ארוץ לבחירות בעוד שנה ואני אגיד שהורדתי מחירים'. כך לא עובדים מכיוון שאנחנו גורמים לעודף ביקוש. המחירים בסוף יעלו. אין צורת עבודה ולכן אני מאוד מאוד חושש. אני גם יודע שרוב המנהיגות הבכירה באוצר לא הסכימה למהלך הזה ועכשיו אין להם ברירה, הם פקידים. אני פונה ליאיר לפיד - תתחיל לעבודה בצורה מסודרת. שר אוצר צריך לעבוד לטווח ארוך, הוא לא יכול לירות בכל הכלים, רק כדי להיראות טוב בתקשורת".

שאמה הוסיף: "אני עד עכשיו לא מאמין שנתניהו הסכים לתכנית הזאת... משרד האוצר תמיד היה חומה בצורה בפני הפופוליזם בכנסת; פה הוא הופך להיות הווינטלטור שמשפריץ פופוליזם כי אם תתפוס עכשיו אנשים ברחוב כולם יגידו שזו תוכנית מצוינת. אבל זה יעשה רע מאוד".

שאמה-הכהן גם הצהיר כי יתנגד להצעת חוק מע"מ 0% בכנסת וציין כי "לפיד לוקח מיליארדי שקלים על חשבון כולם - כולל על חשבון אנשים הכי מסכנים בחברה הישראלית - ונותן אותם לאנשים ספציפיים לצורך הקלה רגעית במחירי הדיור... כל התכנית הזאת לא מייצרת דירה אחת נוספת, לא בטווח הקצר ולא בטווח הארוך".

צפו בתוכנית המלאה בסרטון המצורף.