ארדן: לפחות מחצית מהשירים ברדיו הציבורי יהיו בעברית

(עדכון) - שר התקשורת אמר את הדברים בוועדת אלהרר הדנה בחוק השידור הציבורי החדש ■ עוד מסתמן: שר האוצר לא יקבע את תקציב רשות השידור

גלעד ארדן / צילום: קובי גדעון - לע"מ
גלעד ארדן / צילום: קובי גדעון - לע"מ

שר האוצר לא יהיה אמון על קביעת תקציב רשות השידור - כך עולה מדיוני ועדת אלהרר הדנה בחוק רשות השידור החדש, בראשותה של חה"כ קארין אלהרר.

השר גלעד ארדן קיבל את הצעתה של אלהרר ועדכן כי בעקבות הסכמה בין משרד התקשורת לבין משרד האוצר, הסעיף יורד.

בראשית הדיון שהתקיים היום (ב') הבהירה אלהרר כי היא תומכת בביטול הסעיף בחוק שקבע כי התקציב יאושר על-ידי שר האוצר, מחשש שהדבר ישמש ככלי להתערבות פוליטית והעברת קביעת התקציב למועצת תאגיד השידור הציבורי החדש שיקום.

"כאזרחי המדינה אנחנו רוצים לראות שידור ציבורי אמין, ביקורתי ונקי מהשפעות פוליטיות ואחרות שאינן ענייניות לקיומו", אמרה אלהרר. "על אף שנאמר כאן שמדובר בסעיף טריוויאלי שקיים בכל תאגיד סטטוטורי, אני סבורה כי בגלל הרגישות והעדינות של השידור הציבורי, אין לו מקום בהצעת החוק הנוכחית".

לאחר שהטונים התגברו במהלך הדיון עצרה אלהרר את ישיבה למשך 10 דקות. הרקע לחילופי הדברים היה העובדה שנושא עתידם של עובדי רשות השידור עדיין לא הוסדר.

"עניין העובדים חייב להסתיים במקביל", אמר ח"כ איתן כבל (העבודה). "יש עניין אמיתי, אנשים יוצאים הביתה, ואין להם לאן ללכת. זה לא עניין של אופוזיציה-קואליציה ולא פופוליסטי - זה עניין אמיתי. העובדים נמצאים בחוסר ודאות, ואין עניין יותר קשה מזה".

בתגובה לדבריו של ח"כ אילן גילאון שטען כי החוק משליך לרחוב אלפיים עובדים, וביקר את התנהלות הוועדה, אמר השר ארדן: "איפה היית שפיטרו 8,000 עובדים בחברות הסלולר? רק עובדי המדינה קדושים בעיניך, לא העובדים הפרטיים".

ארדן המשיך ואמר: "אתם מחפשים שוחד מסך, מי ששמע אותך יזמין אותך להתראיין עוד יום יומיים, אל תדאג".

במהלך הדיון הבהיר ארדן כי משרד התקשורת מסכים להכניס סעיף המחייב שבשידורי הרדיו בעברית, במסגרת הרדיו החדש שיוקם, לפחות ממחצית השירים במהלך החודש יהיו בשפה העברית.

ארדן הבהיר כי אין כל כוונה לסגור את תחנות קול ישראל, וכי "מנצלים את תמימותם של אנשי תרבות כשמבקשים מהם לקחת חלק בקמפיין נגד סגירת קול ישראל".

עוד התייחס ארדן לערוץ הילדים המתוכנן לקום במסגרת השידור הציבורי, ואמר כי החוק קובע חובת הוצאה של 40 מיליון שקל לערוץ הילדים רק להפקות ישראליות, וכי משרד החינוך יוכל להוסיף על תקצוב זה תקצוב נוסף שיכול להתווסף לחוק.