"סער סוגר את ת"א כדי לפתוח את הקמפיין מול נתניהו"

בכירים בליכוד: "הקמפיין, שהחל בהרצת רובי ריבלין לנשיאות בניגוד לעמדתו של נתניהו, ממשיך עכשיו בקריצה לחרדים ולקהל המסורתי של הליכוד"

גדעון סער / צילום: איל יצהר
גדעון סער / צילום: איל יצהר

"גדעון סער סוגר את תל-אביב כדי לפתוח את הקמפיין מול נתניהו" - כך אומרים בכירים בליכוד יממה לאחר הצהרתו של שר הפנים כי בכוונתו לסגור מרכולים בתל-אביב בשבת. לדבריהם, ההחלטה היא חלק מהקמפיין של שר הפנים לקראת התמודדות אפשרית על ראשות הליכוד מול נתניהו.

בליכוד אומרים כי גם אם סער יחליט שלא להתמודד בפריימריז הקרובים, הוא כבר החל לסמן את עצמו כאלטרנטיבה לנתניהו. "הקמפיין, שהחל בהרצת רובי ריבלין לנשיאות בניגוד לעמדתו של נתניהו, ממשיך עכשיו בקריצה לחרדים ולקהל המסורתי של הליכוד", אומרים הבכירים.

"אצל סער הכול מחושב, שום דבר לא מקרי. כל מה שהוא עושה נובע מהרצון שלו להשתלט על הליכוד. הוא לא חרד לחרדים, הוא חרד לעתידו. הוא יודע בדיוק מה יכול לשרת אותו מבחינה פוליטית בעתיד בתוך המפלגה וגם מחוצה לה, וזה מה שמניע אותו", אומרים ותיקים במפלגה.

"לסער יש 3 מטרות - להתקרב לחרדים, להתקרב לצד הדתי-לאומי ולכבוש את מקומו של נתניהו", הם ממשיכים, "והוא יודע שאת זה אפשר להשיג באמצעות קריצה לחרדים".

במערכת הפוליטית יש תמימות-דעים שיותר מאשר שהמהלך נועד לסגור את המרכולים, הוא נועד לאותת לחרדים כי סער יספק להם את כל מה שנתניהו לא נתן להם בקדנציה הזו.

לפי שעה עדיין לא ברור מתי יתקיימו הפריימריז בליכוד, אך לא נשללת האפשרות כי ראש הממשלה יבקש לקיימם מוקדם ככל האפשר על מנת שלא לאפשר לסער להתארגן פוליטית.

סער מסר בתגובה כי "הטענות מגוכחות. שר הפנים אינו נוהג להתייחס לדבריהם של אלה שאינם מוכנים להתייצב מאחורי דבריהם".