הממונה על השכר באוצר יופיע בבית הדין לעבודה

זאת על מנת להסביר לבית הדין מדוע יש לאפשר לו לבטל חריגות שכר לכאורה של עובדים בחברת החשמל, למרות שבמקביל מתנהל מו"מ לרפורמה בחברה

עו"ד קובי אמסלם   / צלם:  יונתן בלום
עו"ד קובי אמסלם / צלם: יונתן בלום

הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, זומן להעיד בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בתחילת השבוע הבא, על מנת להסביר מדוע יש לאפשר לו לבטל חריגות שכר לכאורה של עובדים בחברת החשמל, למרות שבמקביל מתנהל משא-ומתן לרפורמה בחברה.

על זימונו של אמסלם הורה נשיא בית הדין האזורי לעבודה, השופט רמי כהן, בתום דיון שארך 5 שעות. השופט כהן קבע כי תחילה יעסוק הדיון בשאלת המסגרת, והיא האם בכלל יש למדינה סמכות להמשיך ולפסול הטבות שכר שמקבלים עובדי חברת החשמל.

שאלה זו הועלתה על-ידי חברת החשמל, הטוענת כי בעצם חתימתו על הסכמי שכר ב-2011 הכיר הממונה בכל תוספות השכר בחברה, ומשום כך הוא מנוע מלהעלות כעת טענות לגבי אי-חוקיותן.

אם תוכרע שאלה זו בחיוב, ימשיך בית הדין לדון בטענות הממונה על השכר לגופן.

הפרשה החלה לפני 8 חודשים, כשאמסלם הודיע לחברת החשמל כי עליה להפסיק לאלתר תשלומים לעובדיה בהיקף של כ-160 מיליון שקל. תשלומים אלה שולמו עבור תוספות שהממונה הגדירן חריגות שכר, ובהן תשלומי אש"ל ושעות נוספות ותוספות מיוחדות ששולמו למנהלים הבכירים בחברה, ובראשן תוספת פיקודית מוגדלת בשיעור של 26% משכר היסוד.

אמסלם אף דרש מעובדים שקיבלו את חריגות השכר להחזירן. דרישתו עוררה תגובות קשות, בעיקר בקרב חברי הדרג הניהולי הבכיר בחברה שאיימו לנטוש את עבודתם.

אמסלם משתתף בצוותי ועדת יוגב המנהלים בשם המדינה את המשא-ומתן לרפורמה בחברת החשמל. במהלך הדיונים דרשו נציגי הוועד לדון גם בנושא חריגות השכר, אך אמסלם סירב בנימוק שאין קשר בין הדברים.