רפי גינת עוזב את ערוץ 10; הערכות: פוטר מתפקידו

מועד הפרישה טרם נקבע ■ "כלבוטק" תמשיך להיות משודרת בערוץ 10 ■ המועמדים להחליף את גינת: דן רון, סמנכ"ל הסחר; ויואב הלדמן, המשנה למנכ"ל ■ גינת: "אני אוהב את הערוץ ואוהב את אנשיו ומאחל להם הצלחה"

‎‎ערוץ 10 הודיע על עזיבתו של המנכ"ל רפי גינת "בתיאום עם הדירקטוריון". על-פי ההערכות בשוק, ההחלטה לסיים את תפקידו של גינת הגיעה מכיוון יושב-ראש הערוץ, יוסי מימן.

על-פי ההערכה, המועמדים העיקריים להחלפתו של גינת הם דן רון ויואב הלדמן. רון משמש כסמנכ"ל הסחר של הערוץ, והלדמן הוא המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל כספים בערוץ.

גינת מסיים את תפקידו כ-4 שנים לפני תום חוזהו, כשמעל עתיד הערוץ מרחף סימן שאלה משמעותי, וקיים ספק גדול באשר להמשך קיומו עם תום השנה הנוכחית.

גינת עזב את זכיינית ערוץ 2 יחד עם תוכניתו הוותיקה "כלבוטק" לערוץ 10 בינואר 2013. חוזהו הראשוני, הכולל את משכורתו ואת עלויות הפקת תוכנית התחקירים, הוערך ב-10 מיליון שקל.

גינת הצהיר בעבר כי אחת המשימות העיקריות של ערוץ 10 היא למצוא משקיע שייכנס לערוץ ויזרים לתוכו כסף. עם הכניסה לשנת 2014 הפכה משימה זו לאקוטית להמשך קיומו של הערוץ, שכן ללא משקיע לא יוכל הערוץ לעבור לרישיון.

גינת גייס את איש העסקים שלמה רודב במטרה שזה יגבש קבוצת משקיעים, וכן לקח חלק פעיל בעצמו בניסיונות להביא משקיעים, אולם המשימה לא צלחה. במקביל קוצץ חוזהו, כשמצבו התזרימי של ערוץ 10 הלך והחמיר, זאת בעקבות הרפתקאות הפקתיות כושלות, כמו תוכנית הריאליטי "עד סוף העולם", ו"כלבוטק", שלא עמדה ביעדי הרייטינג שהוצבו לה.

למרות שכלפי חוץ בעלי המניות שידרו כי היחסים עם גינת טובים, השמועות על עזיבתו הצפויה נפוצו בשבועות האחרונים ביתר שאת.

בראיון למגזין "פירמה" של "גלובס", בחודש מאי בשנה שעברה, אמר גינת על תפקיד הניהול: "זה אתגר אדיר לסיום הקריירה. אני בן 64, והחוזה הוא ל-5 שנים. יש גם פנסיה בחיים. אני עובד כמו משוגע, בא בבוקר ועוזב בלילה. אחרי 3 ימים פה, כבר ראיתי שיש עם מי לצאת למלחמה".

‎‎אלטרנטיבה לערוץ 2

‎‎נוכחותו של גינת בערוץ 10 העיבה על מה שנראה היה כהליך טבעי, והוא מיזוג עם זכיינית ערוץ 2 רשת. ל"גלובס" נודע כי באחרונה נפגשה נציגת בעל המניות יוסי מימן, אירית אילוז, עם בעל השליטה ברשת, אודי אנג'ל.

אילוז מקדמת בימים אלה את רעיון הערוץ האלטרנטיבי לערוץ 2, שבמסגרתו יהפוך ערוץ 10 לערוץ אקטואליה וחדשות, תוך הקלה במחויבויות. במקביל העביר מנכ"ל רשת, אבי צבי, מכתב לשר התקשורת גלעד ארדן, שבו הוא מציין כי הוא תומך ביוזמה.

גינת מסר באמצעות דוברות ערוץ 10 כי "אני אוהב את הערוץ ואוהב את אנשיו. אני מאחל לערוץ הצלחה במאמציו, ואעשה ככל יכולתי בכדי לסייע".

בעלי המניות מסרו: "אנו מודים לרפי על תרומתו בכל תקופת כהונתו, ומעריכים את פועלו בהובלת הערוץ לצמיחה ברייטינג בתקופה לא פשוטה זו".

מרשת לא נמסרה תגובה.

מעופר מדיה נמסר: "נושא מיזוג לא נמצא על סדר יומה של רשת". ‏ ‏

בתוך כך, ועד עובדי ערוץ 10 הוציא היום (ג') מכתב לעובדים, בו נכתב כי "עם קבלת ההודעה על פרישתו של מנכ"ל ערוץ 10, רפי גינת, אנו מבקשים להודות על תרומתו ולאחל לו הצלחה בדרכו החדשה.

"ערוץ 10 וחברת החדשות נשענו מאז ומתמיד על מאות עובדים מסורים וחדורי מוטיבציה. דווקא ברגע כזה חשוב לזכור כי אנחנו עמוד השדרה שעליו בנויה החברה, ובזכותנו היא תמשיך להגיע להישגים עיתונאיים מרשימים גם בעתיד. אנו בטוחים כי ביחד, נמשיך לבצר את עצמאות חדשות 10 ולחתור למודל כלכלי חדש שיאפשר את המשך שידורי הערוץ - תוך התאמה מתבקשת של הוצאות הזכיינית להכנסותיה.

"אנו קוראים לכלל השחקנים בענף הטלוויזיה להירתם לחיזוק הערוץ, שאינו דרוש רק לשם הצלת פרנסתן של מאות משפחות, אלא בעיקר לביצור הדמוקרטיה הישראלית. למרות התקופה הקשה שעברנו, אנו מאמינים כי עתידה של החברה עוד לפניה. אנו מצפים מדירקטוריון החברה להודיע בהקדם על מינוי מנכ"ל חדש ועתיר ניסיון, שיוביל את ערוץ 10 לעבר חוף מבטחים".

רפי גינת בערוץ 10
 רפי גינת בערוץ 10

רפי גינת
 רפי גינת