ההסתדרות: רשות השידור החדשה - רק מעובדי הרשות כיום

בהסתדרות לא מאמינים בריענון השורות: דורשים שכל 750 העובדים שאמורים להיות בגוף השידור הציבורי החדש, יהיו מבין 1,250 עובדיה של רשות השידור הנוכחית ■ במשרד האוצר צפויים להתנגד לדרישה

רשות השידור / צילום: איל יצהר
רשות השידור / צילום: איל יצהר

ההסתדרות דורשת כי כל עובדי רשות השידור החדשה יהיו אנשיה של רשות השידור הנוכחית. ל"גלובס" נודע כי במסגרת הדיונים המתקיימים בימים אלה בין ההסתדרות לבין אנשי האוצר ומשרד התקשורת על הרכב רשות השידור החדשה, דורשת ההסתדרות, בראשותו של אבי ניסנקורן, כי כל 750 העובדים שאמורים להיות בשידור הציבורי החדש, יהיו מבין 1,250 עובדיה של רשות השידור הנוכחית.

באוצר צפויים להתנגד לדרישה זו של ההסתדרות, שכן הדבר יקטין את מידת הגמישות הניהולית של הנהלת רשות השידור החדשה.

על-פי ההערכות, דרישות משרדי האוצר והתקשורת, שעדיין לא הוצגו על שולחן הדיונים, נעות סביב 200 עובדים לכל היותר, כאשר בידי הנהלת השידור הציבורי החדש תהיה האפשרות לשכור עוד מעובדי הרשות הנוכחית, על-פי רצונם.

יש לציין כי לצד מגבלת מכסת העובדים שחוק רשות השידור מציין, קיימת גם מגבלה על אחוז הכסף שיושקע במשכורות, וזה לא יוכל לעלות על 35% מתקציב רשות השידור - זאת בניגוד למצב היום, שבו תקורות העסקת העובדים תופסות את החלק הארי.

שילוב של שתי מגבלות אלה, יחד עם קביעה כי כל עובדי הרשות החדשה יהיו עובדים ותיקים, מסנדלת את ההנהלה החדשה הצפויה לקום, ועל-פי גורמים מקצועיים בשוק, עשויה לפגוע משמעותית ביעילות הגוף הציבורי החדש העתיד לקום.

יש לציין כי 200 עובדי הטלוויזיה החינוכית הם עובדי מדינה, ולכן יש קדימות במציאת תעסוקה עבורם - בין אם בגוף החדש שיוקם ובין אם בגופים ממשלתיים אחרים.

על-פי חוק רשות השידור החדשה, תיסגר רשות השידור במתכונתה הנוכחית, ותוקם רשות שידור חדשה לחלוטין, ובה 3 ערוצי טלוויזיה מרכזיים ו-6 תחנות רדיו. על-פי הסכמים שכבר הושגו מול העובדים, כל העובדים הנוכחיים שייקלטו בשידור הציבורי החדש, יזכו לאותם תנאי העסקה בדיוק.

הגורמים המוזכרים בכתבה סירבו להגיב.