בר הסרווסרייה בתל אביב: גן עדן של חוטאים

בר הסרווסרייה בתל אביב הוא מקום מתעתע ■ יש כאן בסך-הכול ארבעה ברזי בירה מהחבית, וגם האוכל יותר מדי טוב בשביל בר

בר הסרווסרייה / צילום: תמר מצפי

ואז זה הגיע. ידעתי שיש כזה כאן, ויכולתי לנחש איך זה יהיה. אבל שום דבר, ממש שום דבר, לא יכול היה להכין אותי למה שקרה כשבאמת, אפילו לא המראה הארוטי של המנה. לקחתי ביס. אלוהים, מה זה? ברמן, איפה הבירה כשצריכים אותה?

הלחמנייה המיניאטורית שבתוכה שכב ההמבורגר הזעיר ש"שכחו" להכין אותו, על ראשו מתנוסס בגאווה כתר חלמון חי צהוב, היה אחד הביסים הכי מסעירים שיצא לי להכניס לפי לאחרונה. לכאורה, סטייק טרטר קלאסי. ביג דיל. בפועל, ביצוע מושלם ומעורר תאווה במיוחד של מה שאילולי הרופאים היו מסבירים לי למה לא כדאי, הייתי רוצה לאכול בכל יום. או לפחות פעם בשבוע. טוב, בחודש. אתם יודעים מה, לא חשוב, הפחד כרגיל ינצח. בשר בקר קצוץ עם בצל אדום, קצת פלפל צ'ילי חריף וחרדל, וחלמון מעל. הכי פשוט. אלוהים, כמה טעים.

בר הסרווסרייה בבן-יהודה פינת בוגרשוב בתל אביב הוא בכלל מקום מתעתע, לא פחות מההמבורגר הלא עשוי הזה (ויש אגב גם גרסה רגילה, צלויה כמו שצריך, שהיא לא פחות טובה). לכאורה בר חפיף שכזה, שרוצה שתשתו בו כמה שיותר, ואם אפשר אז בירה. אחרת למה לקרוא למקום שלך סרווסרייה - סרווסה זה בירה בספרדית, למי שלא יודע.

בפועל, מדובר בפאטה מורגנה. יש כאן בסך-הכול ארבעה ברזי בירה מהחבית, ולא יותר מדי בקבוקי בירה. בקיצור זה רק שם. וגם על עניין הבר עוד נצטרך תיכף לדון. האוכל כאן יותר מדי טוב בשביל בר. אז מה בכל זאת שותים כאן? ובכן, בירה. אני לפחות. כי כשיש אסטרייה דאם מהחבית - הבירה הלאומית כמעט של קטלוניה, אני לא צריך יותר. בירה בהירה וקלה, בדיוק כמו שאני אוהב. אבל אתם, ולפעמים גם אני (הייתי כאן כבר לא מעט פעמים, בעוונותיי), יכולים גם אחרת.

למשל להיטפל לאוסף הג'ין המופרע של המקום, שלושים בקבוקים והיד (הרועדת) עוד נטויה, כולל עשרות בקבוקים נדירים, שאי-אפשר להשיג בארץ. לבקש משמוליק וולברג, אחד המוזגים הכי ותיקים במקומותינו ושותף במקום, להכין לכם ג'ין עם טוניק כמו שלא שתיתם אף פעם. ואחר כך לבדוק מה יש לאכול היום.

בביקורי האחרון כאן טעמתי, למשל, חוץ מאותו המבורגר חי, גם צלחת נקניקים ספרדיים מופלאים, שאף שלא תמיד יש מנה כזו, אפשר להיות כמעט בטוחים שמשהו ממנה יהיה כאן כמעט בכל פעם. אחרי הכול, בעלי הבית נוסעים לשם לא מעט. להביא עוד ג'ין. הפעם כללה הפלטה סלמי ספרדי, סלסיצ'ה עם המון פפריקה, לומו ונקניק דם (מורסיז'ה). גן עדן של חוטאים.

אחר כך עלו ובאו, בזו אחר זו, שלל מנות בר קטנות ומדליקות לא פחות: נתחים גדולים של קלמרי מצופים בקמח אורז ומטוגנים בשמן עמוק, ולצדם איולי (מיונז שכזה) שלא היה בו כל צורך מרוב שזה היה טוב. "מנה ללא גלוטן", כמו שהגדירו אותה כאן, ספק בבדיחות הדעת ספק ברצינות. אחרי הכול זה באמת בלי גלוטן. בכל מקרה מדובר בביצוע מופתי של השף עינב אזגורי למנה שגורה להפליא.

בונואלוס, מין סופגניות מיניאטורות, גבינת מנצ'גו* מעורבבת בדבש, מצופה בבצק רבוך ומטוגנת בשמן עמוק. הפלאפל של אחינו הספרדים אם תרצו. חטיף ממכר ולא בריא במיוחד, אפילו במונחי המקום הלא בריא מיסודו הזה. ברוסקטה עם חמון ועם גבינת ברי, ועליה פס עבה של ריבת פירות יער. נשמע מוזר לאללה, ובפועל טעים להחריד. טורטייה (חביתה עבה) של ביצים ותפוחי אדמה, כמה פשוט ככה טעים, במיוחד כששותים וגם סוחטים על זה קצת לימון בהמלצת השף.

בביקוריי הקודמים כאן טעמתי מנות נהדרות של תמנון צרוב עם תפוחי אדמה, שהפעם נדרש ממני כל האיפוק שבעולם (לא תכונה קלאסית שלי) כדי לא להזמינו שוב. או אנשובי כבושים, אחד המעדנים החביבים עליי, שמתקינים כאן היטב.

הפעם קינחתי בקוביות אננס צרובות ומקושטות בריבועים קטנים של בייקון. מוזר ונהדר. בביקור קודם ניסיתי את הצ'ורוס (הסופגנייה הספרדית), שהיו לא פחות טובות.

גם אם אתם לא שתיינים גדולים, תתענגו עד מאוד על המאורה החביבה הזו, שהיא הכי לא מאורה בעולם. פתוחה לרחוב, אוורירית ומעוצבת בקלילות, כובשת ולא לוקחת את עצמה ברצינות גדולה מדי, הסרווסרייה היא המקום לקיץ הקרוב. לפחות מבחינתי, ולא שבחורף היה רע.

כדאי להכיר

גבינת מנצ'גו. הגבינה הספרדית המפורסמת ביותר היא גבינת המנצ'גו. גבינה חצי קשה המיוצרת מחלב כבשים ואחוזי השומן שלה נעים בין 25% ל-40%, בהתאם ליצרן הספציפי. הגבינה מיוצרת בצורת כיכר גדולה במשקל שבין 0.5 ל-4 קילוגרמים. היא מגיעה ממחוז לה מנצ'ה, ומכאן כמובן שמה. נסו לאכול אותה כמו שהיא, או לגרד על פסטה במקום פרמז'ן.

סרווסרייה

פרטים: רחוב בן-יהודה 48 תל אביב, טל' 03-6477751, א'-ה' 01:00-17:00 (ולפעמים קצת יותר), שישי-שבת 01:00-12:00

מחירים: בונאלוס - 36 שקלים, קלמרי - 42, ברוסקטה טונה - 24, טורטייה - 24, תמנון - 52, אנשובי - 18, טרטר בקר בלחמנייה - 38, פלטת נקניקים - 54, אננס עם בייקון - 34, צ'ורוס - 28, ג'ין רגיל 32-44, ג'ין מיוחד - 48, שליש בירה אסטרייה דאם - 25 שקלים

* השורה התחתונה: מצוין ושווה כל שקל