רשת המשקפיים קרולינה למקה תחל לפעול בחו"ל

פותחת חנות בברצלונה ובמו"מ להפעלת דוכנים בצפון אמריקה, אוסטרליה, אנגליה ועוד ■ לרשת אין יתרון של מחיר או מותג בארה"ב, מה שעשוי להעיב על הצלחתה

רשת דוכני המשקפיים המוזלים, קרולינה למקה, תחל לפעול בחו"ל במודל זכיינות - כך נודע ל"גלובס".

הרשת צפויה לפתוח בחודשים הקרובים חנות ראשונה ברחוב המרכזי לאס רמבלס בברצלונה, שתופעל ישירות על-ידי הרשת. לאחר מכן, בכוונת הרשת לפתוח דוכנים בקנדה, ארה"ב, מקסיקו, אוסטרליה, דרום-אפריקה ובאנגליה באמצעות זכיינים. הרשת כבר נמצאת במגעים עם זכיינים פוטנציאליים ומגבשת בימים אלה מודל להפעלת הזכיינות.

קרולינה למקה היא רשת ישראלית בבעלות יוסי גביזון ומספר שותפים. הרשת, שהקימה את הדוכן הראשון בשנת 2011, מונה כיום 47 סניפים וזוכה להצלחה. מחירם של משקפי השמש נע בין 130 ל-299 שקל.

למרות שהרשת ישראלית ונקראת על שם בת זוגו של גביזון, היא בחרה למתג את עצמה כרשת המקושרת לברלין - עיר המוצא של קרולינה.

כניסתה של הרשת לשוק משקפי השמש הישראלי הייתה קלה יחסית בשל מחיריהם הגבוהים של משקפי השמש בישראל, במיוחד של המותגים הבינלאומיים המובילים.

עם זאת, לקרולינה למקה לא צפוי כל יתרון בשוק הצפון אמריקאי. בארה"ב נמכרים משקפי שמש של מותגים מובילים רבים במחיר של 40-80 דולר. זאת ועוד, חניות מותגי המשקפיים המובילות מבצעות פעמיים בשנה מכירות בהנחה של 40%-50%, לא כולל מכירות נוספות שונות באמצעות קופונים וכדומה. בנוסף, בארה"ב ובקנדה יש רשתות כלבו מוזלות המוכרות מותגי משקפי שמש מובילים במחיר של 15-20 דולר, וכשמדובר במותגי יוקרה, ב-50 דולר. כך למשל, ניתן לרכוש משקפי שמש של GUESS ב-T.J MAXX ב-16 דולר, משקפי שמש של קנת קול ב-20 דולר, ומשקפי שמש של רוברטו קוואלי ברשת Nordstrom Rack ב-50 דולר.

מאפייני הצריכה האמריקאים ישחקו גם הם תפקיד. הצרכן האמריקאי אוהב מאוד מותגים, כך שעל פניו נראה שלקרולינה למקה יהיה קשה מאוד לפרוץ את השוק הזה, גם כאשר בר רפאלי משמשת בו כפרזנטורית וכשותפה.