איום בזיון ביהמ"ש עבד: אורי יוגב נזף בוועד עובדי חברת חשמל

איום בהליכי בזיון בית משפט ששיגר ועד עובדי חברת החשמל ליושבת ראש רשות החשמל הסתיים בנזיפה חמורה של מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב

איום בהליכי בזיון בית משפט ששיגר ועד עובדי חברת החשמל ליושבת ראש רשות החשמל הסתיים בנזיפה חמורה של מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב.

כפי שנחשף ב"גלובס", העניקה רשות החשמל אישור לביצוע קרי היתכנות עבור שני מיזמים חדשים להקמת תחנות כוח פרטיות המכונים דליה ב' ודוראד ג' בהספק כולל של כ-1,500 מגהוואט. בעקבות החשיפה פנתה עורכת הדין של הוועד ארנה לין במכתב ליו"רית רשות החשמל אורית פרקש הכהן בדרישה לעצור מיידית את קידום המיזמים. בנוסף הזהירה לין את פרקש-הכהן כי הליכים אלה, שמהווים צעד ראשון מסלול להענקת רישיון זמני למיזמים, מהווים לטענת הוועד ביזיון החלטת בית הדין האזורי לעבודה ובג"צ.

במכתב ששיגר היום ליו"ר הוועד דוד (מיקו) צרפתי כותב יוגב כי "נדהם לגלות" את דבר פנייתה של לין לפרקש-הכהן ומוסיף כי "טענת העובדים כי מתן אישור לביצוע סקר היתכנות על ידי הרגולטור יש בו כדי לשנות את המצב הקיים או השפיע על סמכויות חברת החשמל - נעדרת כל יסוד".

ב-3 לאפריל קבע בית הדין האזורי לעבודה בחיפה בראשות הנשיא רמי כהן כי המדינה תימנע מעשיית כל מעשה חד-צדדי שיש בו לפגוע בסמכויות חברת החשמל. בקשת המדינה לערער על הקביעה שהוגשה לבית הדין הארצי נדחתה וגם בג"צ נמנע מלהתערב בהחלטה. "אנו רואים פניה זו כניסיון ציני לפגוע ביצרנות הפרטית במשק החשמל" ו"אבן נגף בדרך להצלחת המו"מ לרפורמה בחברה", כותב יוגב לצרפתי ודורש מהוועד להסיר את דרישתו לאלתר.