בונוס ביוגרופ: תמיכה של 2.8 מיליון שקל מקרן בירד

הפרויקט המשותף מושתת על שילוב של הנדסת רקמות והנדסת חומרים

חברת הביומד בונוס ביוגרופ השלימה חתימת הסכם לתמיכת קרן BIRD בפרויקט משותף בין בונוס ביוגרופ לבין חברת Cellora LLC, חברה המאוגדת על פי חוקי מדינת דלוואר שבארה"ב, לפיתוח ולמסחור של טכנולוגיה חדשנית של רפואה אישית משקמת.

עם חתימת ההסכם, העבירה קרן BIRD לחברה את תמיכתה לתקופה הראשונה של הפרויקט המשותף. הפרויקט המשותף מושתת על שילוב של הנדסת רקמות והנדסת חומרים. הפיתוח מתבצע במקביל, בארה"ב - בחברת Cellora LLC וכן במרכז להנדסה ביו-רפואית של MIT, הפועל במסגרת המחלקה לבריאות, מדעים וטכנולוגיה (HST), המשותפת ל- MIT ולאוניברסיטת הרווארד, ובישראל - במרכז המו"פ של בונוס ביוגרופ, בפארק מת"מ, בחיפה.

BIRD הינה קרן דו-לאומית, משותפת לישראל ולארה"ב, אשר נועדה להמריץ, לקדם ולתמוך בשיתופי פעולה בין גופים מישראל לבין גופים מארה"ב, במחקר ובפיתוח תעשייתי, בכל ענפי הטכנולוגיה.

ד"ר שי מרצקי, מנכ"ל חברת בונוס ביוגרופ, ציין כי "חתימת ההסכם לתמיכת BIRD בפרויקט המשותף, אשר אושר לאחר מבחן תחרותי בין פרויקטים רבים של מו"פ תעשייתי משותף לגופים מישראל ומארה"ב, מכל ענפי הטכנולוגיה, מהווה הכרה מדעית בטכנולוגיות הייחודיות ובמומחיות של בונוס ביוגרופ. בונוס פועלת כל העת להרחבת סל מוצריה על ידי פיתוח טכנולוגיות חדשניות בתחום הנדסת רקמות והנדסת חומרים".

על פי ההסכם, זכאי הפרויקט המשותף לתמיכת קרן BIRD בסכום של 2.8 מיליון שקל (800 אלף דולר), בכפוף לכך שסכום התמיכה של BIRD לא יעלה על שיעור של 50% מסכום ההוצאה בפועל, וזאת בארבעה תשלומים, לתקופה של 18 חודשים, אשר החלה ביום 1 בנובמבר 2013. סכום התמיכה יוחזר בתשלומים לקרן BIRD, בכפוף להשגת המטרות המוגדרות של הפרויקט המשותף, וללא תלות בהכנסות, אם וככל שתנבענה, מהפרויקט המשותף.