BIRD בחדשות

סוכן חדשות
 
לוחית זיהוי לקורקינטים השיתופיים / צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו
מהיום: הקורקינטים החשמליים בת"א מחויבים בלוחיות רישוי
החל מהיום, חברות הקורקינטים השיתופיים יידרשו להצמיד מספרי זיהוי לכל כלי חשמלי המוצב על-ידן במרחב הציבורי • מספרי הרישוי יאפשרו לתושבים לדווח על מפגעים בהם מעורבים הכלים • העירייה הגדילה את רף הכלים ל-2,800 למפעילים, במקום רף של 2,500 עליו הצהירה רק לאחרונה
  
 
רוכב על קורקינט חשמלי בתל אביב. / צילום: שלומי יוסףאבי זיתן  / איור גיל ג'יבלי
אבי זיתן
דעה: חברות הקורקינטים צריכות להקדים תרופה למכה
החברות צריכות לנקוט יוזמה בולטת וחדה - כזו שתראה לציבור שכולם באותו צד - נגד נהיגה פרועה וחסרת אחריות
ענף הקורקינטים השיתופיים בישראל עומד בפני משבר שמאיים על העסק ועל הרווח של החברות. החשיפה האדירה והחיבוק החם שלהם זכו מותגי הקורקי...המשך
  
 
תחנת חנייה והטענה של BIRD ברמת גן / צילום: POWER MOBILITY
פיילוט או שינוי מודל לחלוטין? תחנות הטענה לקורקינטים חשמליים הוצבו בגוש דן
בירד הציבה שלוש עמדות בת"א וברמת גן • בתוך כך, עיריית ת"א הודיעה לשלוש חברות הקורקינטים הפועלות בתחומה, בירד, ליים ו-ווינד, כי עד ל-15 בדצמבר עליהן להצמיד לכלים שלהן מספרי זיהוי
  
 
קורקינט בירד / יחצ
גם חצי שקל זה כסף - בירד תשיב ללקוחותיה חצי שקל שגבתה מהם בחלון הזמן שמהפסקת הנסיעה ועד נעילתה

קיבלתם זיכוי של חצי שקל מבירד? זה כי בירד גבתה חצי שקל יותר מעשרות אלפי נוסעים בקורקינטים שלה והיא תשיב להם את כספם בפיצוי כולל שמסתכם בכ-23.3 אלף שקל, כך קובע הסדר פשרה במסגרת תביעה ייצוגית

  
 
קורקינטים של חברת BIRD / צילום: יחצ
בירד, חברת הקורקינטים השיתופיים, מודיעה על גיוס של 275 מיליון דולר
החברה מספקת את שירותיה למיליוני משתמשים ברחבי העולם, בפריסה של מעל ל-100 ערים • בירד נכנסה לישראל לפני כשנה, והיא פועלת בארבע ערים בישראל
  
 
מיניבוס Bubble של ויה וחברת דן / צילום: יח"צ
חודשיים אחרי ההשקה: 2,000 נוסעים ביום בלבד בבאבל
כחודשיים אחרי תחילת הניסוי בתחבורה ציבורית בהזמנה בתל אביב, מספר הנוסעים בשירות עדיין נמוך • אמיר כהן, שניהל את הפעילות של החברה עד לאחרונה והציג את הנתונים, הסתייג בשיחה מאוחרת מהדברים ואמר כי המספרים הובאו כ"דוגמא בלבד" • מרחק הנסיעה הממוצע בבאבל הוא בין 3 ל-5 ק"מ
  
 
קורקינט lime / צילום: מיכל רז חיימוביץ'
אלה הכללים של עיריית תל-אביב להסדרת התחבורה השיתופית בעיר
ההסדרה תיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט, ואז תידרשנה החברות לקבל היתר הפעלה זמני למשך חצי שנה • במכרז ההסדרה - הגבלה של מספר הכלים ל-2,500 לכל מפעיל • אסור יהיה לחסום עם הכלים מדרכות או כניסה לחניה, וייאסר גם להפעיל אזעקה בשעות הלילה, בין 23:00 ל-7:00
  
 
קורקינט של חברת בירד/ צילום :רויטרס
הטרנד מתרחב: עוד קורקינטים שיתופיים הגיעו לגבעתיים
הבוקר התעוררו תושבי גבעתיים ומצאנו "קנים" ובהם קורקינטים של חברת BIRD • החברה, שנכנסה לת"א באוגוסט האחרון, פרסה בגבעתיים מאות קורקינטים חשמליים שיתופיים להשכרה
  
 
יניב גודר מנכ"ל ליים / צילום: אלעד מלכה
ענקית הקורקינטים האמריקאית Lime החלה רשמית את פעילותה בישראל
כעת נמצאות שלוש שחקניות בתחום השכרת הקורקינטים החשמליים, בעיקר בתל-אביב: Bird, הראשונה שהגיעה באוגוסט, אחריה Wind הגרמנית וכעת גם ליים
  
 
עוד פודקאסט
שיגעון הקורקינטים: למה בירד השיקו את המותג שלהם דווקא בישראל?
חברת הסטארט-אפ BIRD גייסה בתוך מספר חודשים כ-420 מיליון דולר וחצתה את שווי ה-2 מיליארד דולר, עם מעל ל-2 מיליון משתמשים • יניב ריבלין, מוביל הפעילות בישראל, מספר מדוע מכל המקומות בעולם בחרה חברת התחבורה השיתופית להשיק את המוצר דווקא בישראל? • האזינו לפרק 8 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים
  
 
פטריק סטדנר/ צילום: יחצ
"רכב שעומד בחניה זה מטרד. אני בן 33, ובחיים לא היה לי". האיש שהביא את הקורקינט לת"א מדבר
2018 הייתה השנה שבה הקורקינטים והאופניים השיתופיים הציפו את רחובות הערים ואת ת"א בפרט • למה דווקא ת"א? אם שואלים את פטריק סטדנר, סגן נשיא בחברת הקורקינטים האמריקאית BIRD, הבחירה הייתה ברורה מההתחלה: "היו לנו ציפיות גבוהות, והן התממשו מהר מאוד. אני מרגיש בת"א הכי בטוח"
  
 
קורקינט חשמלי/  צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאטיב
המודל העסקי לא מוכח והפעילות המסורתית עשויה להיפגע: מה מחפשת אובר בתחום הקורקינטים החשמליים
חברת הנסיעות השיתופיות אובר שוקלת לרכוש חברה לשיתוף קורקינטים חשמליים, בעסקה שהיקפה עשוי להגיע למיליארדי דולרים • המודל העסקי של חברות הקורקינטים עדיין לא מוכח, והפעילות המסורתית של אובר עלולה להיפגע - אז מה עומד מאחורי כוונתה של אובר להיכנס לתחום?
  
 
אדם רוכב על קורקינט של BIRD / צילום: רויטרס
עוברת לקורקינט? אובר מעוניינת לרכוש את בירד או את ליים
ענקית שיתוף הנסיעות מעוניינת לבצע רכישה בגובה של "מולטי מיליארדים" ולהיכנס לתחום הקורקינטים החשמליים ועל פי דיווחים מנהלת מגעים עם חברות בירד וליים
  
 
אדם רוכב על קורקינט של BIRD / צילום: רויטרס
אלפי שקלים בחודש: תעשיית מטעיני הקורקינטים הגיעה לישראל
בירד, שהחלה לפעול בישראל לפני מספר חודשים, מפזרת קורקינטים חשמליים להשכרה ברחבי העיר • המודל העסקי המיוחד מחייב את בירד לשלם ל"צפרים", אנשים שמשקיעים שעות בכל יום באיסוף קורקינטים, הטענתם והחזרתם לרחוב • התשלום - לעתים 10,000 שקל בחודש - מוביל לתחרות עזה בין הצפרים • עתה, החלת כללי בטיחות חדשים מאיימת לשנות להם את המשחק
  
 
קורקינט בירד / יחצ
מיזם הקורקינטים BIRD מגיע מהיום גם לרמת-גן
השימוש בקורקינט החשמלי מותר מגיל 18 • העלות: על 5 שקלים לכל נסיעה ו-0.5 שקלים נוספים לכל דקת נסיעה • בתוך כך, עיריית ת"א הודיעה כי תתגבר משמעותית את מערך האכיפה העירוני נגד שימוש אסור על מדרכות באופניים חשמליים, קורקינטים ממונעים ואופנועים
  
 
מובייק / צילום: יעל אמיר
מובייק, אוטותל, בירד או תל-אופן: מאות כלי תחבורה חדשים מציפים את ת"א. מי הכי יעיל, וכמה זה עולה?
מאות כלי תחבורה שיתופיים מציפים בחודשים האחרונים את המטרופולין ובפרט את ת"א ומבקשים לשנות את עולם התחבורה • יצאנו לבדוק מי הכי יעיל וכמה עולה התענוג • המסקנות: מובייק הוא הפתרון הזול והזמין ביותר; אופני תל-אופן מסורבלים; אוטותל נוח אבל יקר; והזמינות הנמוכה (בינתיים) של הקורקינטים של בירד מהווה מגבלה
  
 

   12    >

   נמצאו 25 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 2

צרו איתנו קשר *5988