רוכבות על הגל: חברות הקורקינטים השיתופיים נהנות מגידול במספר המשתמשים - ומעלות מחירים

אחרי שהחברות חוו פגיעה משמעותית בהיקף השימושים במהלך הסגר, כעת הן מדווחות על עלייה • לאחרונה עדכנה ווינד כי היא מייקרת את המחיר לדקת רכיבה ובירד שינתה את המחירים גם כן • יחד עם הגידול עולה שיעור הנפגעים בתאונות דרכים

עליית מחירים. קורקינטים בת"א / צילום: שלומי יוסף, גלובס
עליית מחירים. קורקינטים בת"א / צילום: שלומי יוסף, גלובס

חלפו הימים שבהם שלוש חברות הקורקינטים השיתופיים הציעו מחיר נסיעה זהה: זה התחיל ב-5 שקלים לביטול הנעילה ועוד חצי שקל לדקה של רכיבה וכעת המחירים משתנים. עבור חלק מהרוכבים הם יקרים יותר מזה שהיה עד כה: לאחרונה עדכנה ווינד כי היא מייקרת את המחיר לדקת רכיבה מ-85 אגורות ל-1 שקל וממשיכה שלא לגבות תשלום נוסף על פתיחת נעילה, במצב כזה בנסיעות קצרות מאוד היא המשתלמת לרכיבה. לצד המחירים לנוסעים מזדמנים החברות מציעות חבילות שונות במסלולים מגוונים, וננסה לעשות בזה סדר.

החברות מציעות למשל מנוי יומי/שעתי. מנוי שעתי בווינד יעלה 20 שקל לעומת מנוי יומי שיעלה 40 שקל, בליים מנוי ליממה יעלה 25 שקל (ללא הגבלה במספר הרכיבות ועד חצי שעה לכל רכיבה). מחיר הרכיבה בליים הוא 5 שקלים לפתיחת הנעילה ועוד 0.45 שקל ועד 0.6 שקל לכל דקה (המחיר נקבע לפי איזורי הביקוש).

בירד שינתה את המחירים גם כן: החברה גובה 5 שקלים לביטול נעילה ועוד 0.55 שקל לדקת רכיבה. החברה השיקה תכניות לרוכב המתמיד לפי רמות ההתמדה במעמדות כסף (למי שביצע 3 נסיעות בשבוע), זהב (למי שמבצע 5 נסיעות בשבוע) ופרימיום למי שמבצע 7 נסיעות בשבוע. לפי המעמד, יקבלו המתמידים הנחה על המחיר הסופי לרכיבה: 5% במעמד כסף, 20% במעמד זהב ו-30% למעמד הפלטינום. המתמידים גם יקבלו הטבות בהזמנה מראש של כלים.

זזים-בעיר-גם-במחיר-כמה-תעלה-השכרה-מחברות-הקורקינטים
 זזים-בעיר-גם-במחיר-כמה-תעלה-השכרה-מחברות-הקורקינטים

אחרי הסגר - עלייה בשימושים

אחרי שהחברות חוו פגיעה משמעותית בהיקף השימושים במהלך הסגר כעת הן מדווחות על עלייה. בווינד למשל מספרים כי היקף הנסועה בכלים ירד ב-72% בתקופת הגל הראשון כאשר ביוני היקף השימוש זינק לכ-158% לעומת נתוני טרום המגפה. את הגידול הזה משייכים לחשש להשתמש בתחבורה ציבורית. בבירד מציינים כי משך הנסיעה עלה ב-20%, בליים מציינים שמספר הרכיבות לכל משתמש הכפיל את עצמו בתקופה.

יחד עם הגידול בשיעור הרכיבות עולה שיעור הנפגעים בתאונות דרכים כפי שמדווח "גלובס" בשיתוף עם בית החולים איכילוב.

מטפחים את הנוסע המתמיד

אמנם במרחב הציבורי נראה שהרוכבים מצטיידים יותר בקסדות אלא שהסכנה שברכיבה ללא קסדה הובילה לכך שמ-15 באוקטובר (אחרי דחייה של 4 חודשים) יידרשו החברות להצמיד קסדות שיתופיות לקורקינטים. בעידן קורונה שימוש בקסדה שיתופית נשמע מרתיע כמובן, ועדיין ווינד השיקה לאחרונה פיילוט של קסדות שהוצמדו לכלים, בחלקם אגב הקסדות כבר נעלמו.

כמו בעולמות התעופה והקמעונאות, החברות הבינו שכדאי לטפח את הנוסע המתמיד. בירד השיקה מסלול הטבות לפי רצף ההתמדה כאמור, בווינד מציעים למי שיטען כסף מראש בונוס כספי - הבונוס ירד משמעותית לעומת זה שהיה נהוג בתקופת ההשקה וכעת הוא עומד על 12 שקל בונוס בטעינה של 100 שקל בארנק למשל ובליים הבונוס לטוענים 100 שקל הוא 7.2 שקל.