יו"רית אריסון אפרת פלד רכשה בית כפרי באיטליה

לא ידוע כמה פלד, הנחשבת ליד ימינה של שרי אריסון, שילמה עבור הנכס. מה שכן ידוע, הוא שהבתים הכפריים באומבריה, השכנה הפחות מפורסמת של טוסקנה, לרוב משתרעים על שטחים גדולים של כמה דונמים

אפרת פלד / צלם: תמר מצפי
אפרת פלד / צלם: תמר מצפי

משקיעה באיטליה

אפרת פלד, 40, יו"רית ומנכ"לית אריסון השקעות, רכשה בית כפרי בחבל אומבריה באיטליה - כך נודע ל"גלובס".

לא ידוע כמה פלד, הנחשבת ליד ימינה של שרי אריסון ונושאת בתפקידים רבים בקבוצת אריסון, שילמה עבור הנכס. מה שכן ידוע, הוא שהבתים הכפריים באומבריה, השכנה הפחות מפורסמת של טוסקנה, לרוב משתרעים על שטחים גדולים של כמה דונמים. בקבוצת אריסון ביקשו לא להגיב לידיעה.

אפרת פלד / צלם: תמר מצפי
 אפרת פלד / צלם: תמר מצפי

עיירה באומבריה / צילום: ספיר פרץ זילברמן
 עיירה באומבריה / צילום: ספיר פרץ זילברמן

טורניר היי-טק

על הגג של משרדי eBay בנתניה התקיים אתמול (א') טורניר כדורסל בהשתתפות שמונת מרכזי הפיתוח של החברות Cadence ,EMC ,DELL ,SanDisk eBay ,Oracle ,Verint ו-Kodak. בטורניר, שאותו יזם פורום מרכזי הפיתוח של האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות - IATI - העפילו למקום הראשון השחקנים של קבוצת הכדורסל של eBay: מתכנתים, מהנדסים, אנשי ושיווק והמנכ"ל, יובל מטלון. את המקום השני כבשה SanDisk.

סבתא יוזמת

העולם לא שייך רק לצעירים: מאות יזמים השתתפו במרתון היזמות של המכללה האקדמית ת"א-יפו וחוגלה קימברלי, לפיתוח מוצרים, שירותים ואפליקציות לגיל השלישי. חבר השופטים: פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ', דיקאן בית הספר לניהול וכלכלה באקדמית תל אביב-יפו; יובל דגים, מנכ"ל חוגלה קימברלי, ואבי דומושביצקי, משקיע הון סיכון ונציג חבר הנאמנים של המכללה, הכריזו ביום שישי האחרון על הזוכים. אחת מהם היא רבקה זהבי בת ה-84, שהיא ושותפיה חברו למיזם אינטרנטי-חברתי הקשור בתרופות. הפרס: פיתוח משותף עם קימברלי-חוגלה. בא להגיד כל הכבוד גם אורי אורבך, השר לאזרחים ותיקים.

יובל דגים, אורי אורבך, רבקה זהבי, איזי בורוביץ / צלם: כפיר סיון
 יובל דגים, אורי אורבך, רבקה זהבי, איזי בורוביץ / צלם: כפיר סיון

השמש של אריסון

17 אלף - זה מספר הפאנלים הסולאריים בשדה הסולארי ששיכון ובינוי מקבוצת אריסון השיקה ביום חמישי האחרון בקיבוץ שדה בוקר, לייצור חשמל נקי מאנרגיית השמש. השדה, המשתרע על כ-80 דונם, מספק חשמל נקי לכ-2,000 משפחות.

לאירוע ההשקה הגיעו: משה לחמני, יו"ר שיכון ובינוי; עפר קוטלר, מנכ"ל שיכון ובינוי; ירון סילש, מנכ"ל אנרגיה מתחדשת; איתן פרנס, יו"ר איגוד אנרגיות מתחדשות; עו"ד איתי גפן, שותף בכיר במשרד עורכי-הדין גורניצקי, שליווה את הקמת השדה, ואחרים.

משה לחמני, איתן פרנס, ירון סילש, עפר קוטלר/ צלם: אבשלום ששוני
 משה לחמני, איתן פרנס, ירון סילש, עפר קוטלר/ צלם: אבשלום ששוני

אגדודו בבריכה

חופשת הקיץ כבר כאן, ומלונות ישראל חוגגים את פתיחת הקיץ. במלון חוף התמרים בעכו חגגו אתמול (ב') צביקה אולשביצקי, הבעלים, וערן קויאטק, מנכ"ל רשת מלונות רימונים המנהלת את המלון, את פתיחת עונת הקיץ במסיבת בריכה ובמופע בידור לילדיהם של סוכני נסיעות מרחבי הארץ, עם כוכבי ילדים כמו אורנה דץ.

דץ ככל הנראה עסוקה במיוחד בתקופה זו, והיא הופיעה גם במלון דן קיסריה, שבו חגגו בסוף השבוע (ו') את פתיחת הקיץ במסיבת "דנילנד" השנתית. כ-500 ילדים של סוכנים ושאר שותפים עסקיים נהנו ממופע הקיץ החדש של דץ. לדברי אבי אלון, מנכ"ל הרשת, ורפי בארי, סמנכ"ל השיווק והמכירות של הרשת, ילדי שדרות הוזמנו אף, הם אך כוחות הביטחון אסרו על התקהלות בעת העלייה לאוטובוס בשדרות, ולכן לא ניתן היה להוציא את האירוח לפועל.

צביקה אולישביצקי, אורנה דץ, ערן קויאטק/ צילום: גלי הצלמת
 צביקה אולישביצקי, אורנה דץ, ערן קויאטק/ צילום: גלי הצלמת

השקה בצל ההסלמה

כשלושה חודשים אחרי שנפתח להרצה, ועל רקע ההסלמה ביחסי היהודים-ערבים שזלגה ממזרח ירושלים למשולש ולמוקדים אחרים, הושק אתמול (א') מלון היוקרה וולדורף אסטוריה שהוקם בבירה בהשקעה של כ-180 מיליון דולר.

באו לאירוע: בכירים מרשת וולדורף אסטוריה העולמית המנוהלת על-ידי רשת הילטון, בהם: ג'ון ואנדרסלייס, נשיא וולדורף אסטוריה העולמית; מלקולן הונליין, נשיא ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים; יוסף רייכמן הקנדי, הבעלים של מלון וולדורף אסטוריה בירושלים; גיא קליינמן, מנכ"ל וולדורף ירושלים; סיימון וינסנט, נשיא מלונות הילטון אירופה ואפריקה; עודד ליפשיץ, סגן נשיא הילטון העולמי; והנרי טייג, בעלי הילטון תל-אביב ורוני פורטיס, מנכ"ל הילטון ישראל. התארחו גם שלמה קליש ההייטקיסט; שלמה אייזנברג; דוד ברודט; אבי פז היהלומן; אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות; אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות, ושמוליק צוריאל, מנכ"ל ההתאחדות. הגיע גם ישראל קורט, מנכ"ל רשת התכשיטים ה.שטרן ישראל, שהשיקה במלון חנות תכשיטים. אחדים מהנוכחים הביעו חשש שהמצב הביטחוני יפגע בעיקר בתיירות הנכנסת.

השובל של זלמן

בעלי מניות חברת יצוא, שבאמצעותה מחזיקה משפחת שובל בשליטה בבנק ירושלים, יתבקשו בחודש הבא לאשר את הארכת כהונתם של זלמן שובל כיו"ר החברה, ושל בנו גדעון שובל, המנכ"ל וסגן היו"ר, בעלות מצרפית שנתית של 1.6 מיליון שקל. במסגרת זו, גדעון שובל יהיה זכאי לדמי ניהול חודשיים של 42 אלף שקל, בתוספת מע"מ ובצמוד למדד המחירים לצרכן, וכן לרכב, לכיסוי הוצאות ועוד. בנוסף הוא ייהנה מתגמול כדירקטור בבנק ירושלים, כך שעלות העסקתו השנתית תגיע ל-860 אלף שקל. אביו, זלמן, ייהנה מרכב וגם מנהג צמוד, ועלות העסקתו תעמוד על כ-750 אלף שקל, עיקר הסכום יירשם לטובת עלות הרכב והנהג.

זלמן שובל / צלם: איל יצהר
 זלמן שובל / צלם: איל יצהר

ניהול עצמי

בעלי מניות חברת הנדל"ן להב אל.אר, שבשליטת איש העסקים אלי להב, אישרו בימים האחרונים את הארכת התקשרות החברה עם חברת הניהול שלו, בתמורה שנתית של 1.25 מיליון שקל. במסגרת חברת הניהול, להב מספק לחברה שבשליטתו שירותי יו"ר בהיקף משרה של 75%, את שירותי סמנכ"ל הכספים של החברה, שלמה פדידה, ושירותים נוספים שבהם נעשה שימוש במשרדי החברה. במסגרת התנאים שאושרו, זכאי להב לדמי ניהול חודשיים של 25 אלף שקל ול-21 אלף שקל נוספים בגין החזר הוצאות ושימוש במשרדי החברה, ואילו פדידה נהנה מדמי ניהול חודשיים של 45 אלף שקל.

אלי להב / צלם: תמר מצפי
 אלי להב / צלם: תמר מצפי

האיש השווה 2 מיליון

אבי ישראלי, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת אלקו שבשליטת גרשון זלקינד, מביע את אמונו בחברה, ובשבועות האחרונים השקיע יותר מ-2 מיליון שקל ברכישת מניותיה. הרכישות נעשו לפי מחירי מניה שבין 38-41 שקל - בדומה למחיר השוק. מניית אלקו איבדה מתחילת השנה 18% ונסחרת כיום לפי שווי של כמיליארד שקל. בנוסף לתפקידו בקבוצת אלקו, באחרונה מונה ישראלי ליו"ר החברה-הבת, אלקטרה נדל"ן, במקומו של בעל השליטה, זלקינד, שהתפטר מהתפקיד ככל הנראה על רקע גילו המתקדם - 86.