ברזילי יגיע לטקס סיום שנת המשפט - למרות החרם של גרוניס

נשיא העליון הודיע כי יחרים את הטקס של מחוז ירושלים הערב אם ראש לשכת עוה"ד יהיה נוכח בו, וזאת בשל הודעת ברזילי על חידוש משוב השופטים ■ בעקבות זאת הודיע יו"ר ועד מחוז י-ם בלשכה כי הוא מבטל את הזמנתו של ברזילי - אך ברזילי הבהיר: "הסגנון של התקפות אישיות ושל חרמות אינו מקובל"

אשר גרוניס דורון ברזילי /  צילום: איל יצהר
אשר גרוניס דורון ברזילי / צילום: איל יצהר

‎‎מתעצם המאבק בין הרשות השופטת לבין הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין סביב סוגיית משוב השופטים. היום (ג') הודיע ראש לשכת עורכי הדין, דורון ברזילי, כי למרות הודעתו של נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, כי יחרים טקס סיום שנת המשפט של מחוז ירושלים אם ברזילי יהיה נוכח באירוע - הוא (ברזילי) ישתתף בטקס שייערך הערב.

נזכיר כי גרוניס ומערכת המשפט כולה הודיעו על החרמתו של ברזילי לאור הודעתו ב-26 ביוני כי בכוונת הוועד המרכזי להחזיר את משוב השופטים, שבו מדרגים עורכי הדין את השופטים ברחבי הארץ לפי פרמטרים שונים, כבר בשנת המשפט הקרובה.

‏הודעתו של ברזילי הגיעה על-אף דרישתו של יו"ר ועד מחוז ירושלים, עו"ד אשר אקסלרד, לברזילי על ביטול השתתפותו: "אתמול הועברה אליי הודעתו של נשיא בית המשפט העליון, כבוד השופט אשר גרוניס, ולפיה אין בדעתו להגיע לטקס סיום שנת המשפט של מחוז ירושלים אם תוזמן אתה לקחת חלק בטקס", כתב אקסלרד לברזילי והוסיף: "לאור פנייתו אליי של נשיא בית המשפט העליון, ועם כל הצער שבדבר, איני רואה מנוס כי אם לבטל את הזמנתך לטקס סיום שנת המשפט במחוז ירושלים".

‎‎ברזילי: "לא אכנע"

‏במענה לפנייה השיב ברזילי: "הסגנון הבוטה של התקפות אישיות ושל חרמות איננו מקובל, מנוגד לרוח המקובלת בשלטון דמוקרטי ואף מנוגד לחלוטין לרוח שמבקש כבוד נשיא בית המשפט העליון להקנות כאשר מדובר בגופים אחרים ולא בו".

‏לדברי ברזילי, "כניעתו" של אקסלרד - התומך ביריבו הפוליטי עו"ד אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין במחוז תל-אביב והמרכז - "לחרם שהכריז נשיא העליון כלפיי וכלפי הוועד המרכזי, אינו עולה בקנה אחד עם ערכי שלטון החוק והדמוקרטיה, וכראש לשכה, אשר נבחר בבחירה ישירה על-ידי ציבור עורכי הדין, לא אכנע לסגנון זה".

‏ברזילי סיכם כי לאור האמור ומתוקף תפקידו כראש הלשכה וכעורך דין, "אמשיך ואופיע בכל מקום ובכל אירוע שאמצא לנכון, אשר לשכת עורכי הדין מקיימת למען חבריה. בהקשר זה אציין כי בית הלשכה בירושלים נועד בראש ובראשונה לשרת את ציבור עורכי הדין, ולא גורמים אחרים - יהיה מעמדם רם ככל שיהיה".

‏בתוך כך, הוועדה לבחינת משוב השופטים, שהקים הוועד המרכזי של הלשכה, דנה אמש (ב') בישיבתה הראשונה בפרמטרים השונים של המשוב ובהיבטיו. הוועדה קבעה כי תדון בדרכי יישומו של המשוב, במתכונת בו יבוצע ובתכניו.

הוועדה הדגישה כי היא רואה צורך לשמוע את דעתה של המערכת המשפטית, ובראשה נשיא בית המשפט העליון, וכי היא קוראת לשיתוף-פעולה קונסטרוקטיבי וראוי בין המערכת המשפטית ללשכת עורכי הדין. ‏‎‎‏