המונדיאל מקשה על הסיקור הבינלאומי של מבצע "צוק איתן"

התקשורת הזרה נערכת להסלמה ביטחונית בישראל, אך עפ"י גורמים המתאמים את הגעת הכתבים הזרים לארץ, אירועים בינלאומיים המסוקרים בהרחבה - ובראשם המונדיאל - שואבים את המשאבים של רשתות השידור ברחבי העולם

מתוך שידורי ערוץ 2
מתוך שידורי ערוץ 2

התקשורת הזרה נערכת להתלהטות ביטחונית בישראל, אך על-פי גורמים המתאמים את הגעת הכתבים הזרים לארץ, אירועים בינלאומיים המסוקרים בהרחבה - ובראשם משחקי הגביע העולמי מברזיל - שואבים את המשאבים של רשתות השידור ברחבי העולם.

"לעיתונות החוץ היום אין את האמצעים שהיו לפני שנים, מצמצמים את כל המשרדים בכל העולם. המונדיאל תופס אנשים, מה שקורה באזור מסביב בעיראק ובסוריה לוקח הרבה כוח-אדם, במצרים יש הרבה אנשים", אומרת גילה שוגרמן, מזכ"לית התאחדות עיתונאי החוץ.

על-פי גורמים באולפני הבירה, המספקים שירותי שידור לצוותי הטלוויזיה הזרים, לפי שעה יש בכל זאת הגעה של עיתונאים בודדים לישראל, כשההערכה היא שכשיסתיים המונדיאל תהיה נהירה גדולה יותר, זאת במקרה שהמצב יישאר בעינו כמובן.

בינתיים נשלחות ניידות שידור זרות לאזורים הדרומיים, ונפרשות נקודות שידור מגגות שונים בתל-אביב, וניתן מתן מענה בבניין JCS להעברת שידורים חיים בכל זמן.

"העיתונאים הזרים עובדים מסביב לשעון", אומרת שוגרמן, "במערכות הגדולות כמו ה-BBC, ביולי אוגוסט מי שנמצא כאן בדרך כלל באופן סדיר יוצא לחופש, אז מעבירים כתבים מהאיזור לשבוע-שבועיים עד שהכתבים הקבועים יחזרו. אני יודעת שה-BBC העביר אנשים מטורקיה לישראל, ו-AP תגברו את הצוות פה עם צוות מלונדון. צריך לזכור שמי שיושב כאן מכסה את כל האזור של המזרח התיכון, והעומס עליהם גדול".

לדבריה, פונים אליה בימים האחרונים צוותים זרים לסייע בניידות ובהיערכות במקומות הנדרשים.

בדובר צה"ל אמרו כי לפי שעה אין היערכות מיוחדת לטיפול במבצע "צוק איתן", והנוהל הוא נוהל פעילות שגרתי. בחברות החדשות של הערוצים 2 ו-10 וברשות השידור נערכים לשידורי גל פתוח ככל שידרש.