לאור המצב הביטחוני: המפרסמים עוצרים קמפיינים

הערכות: היקף הפרסום בטלוויזיה ירד אמש בכ-30% יחסית לערב הקודם

רייטינג מידרוג טלויזיה הייטק / צלם: פוטוס טו גו
רייטינג מידרוג טלויזיה הייטק / צלם: פוטוס טו גו

כבר 5 ימים שדרום הארץ סופג מטחי טילים, אך רק הטילים על מרכז הארץ הצליחו ליירט גם חלק מהפרסום על המסך. על-פי ההערכות של חברות המדיה, ירד אמש (ג') היקף הפרסום בטלוויזיה בכ-30% יחסית לערב הקודם.

עם המפרסמים שבחרו לבטל קמפיינים נמנות החברות שטראוס (עם מותגים כמו יטבתה, ג'וי, אנרג'י, דנונה וכדומה), טובורג, ספרייט, סקודה, בנק הפועלים ורשת מלונות רימונים.

עם המותגים שבחרו לפרסם על אף המצב הביטחוני נמנים פיוז טי, סופר-פארם, הוט, סנו, איי.די.איי סוכנות לביטוח, קופות-החולים כללית ולאומית ומותגי המכוניות קיה ורנו.

בזכייניות ערוץ 2, רשת וקשת, שהתמודדו עד אתמול עם ביקוש יציב יחסית לפרסום ואף התכוונו לשמור על לוח שידורים "רגיל", לא מיהרו לשחרר בקלות מפרסמים שביקשו לרדת מהאוויר לאור המצב, וטענו כי אין אישור לכך.

בחברות המדיה מציינים כי הנזק הגדול הוא לא רק מכאלה שמבקשים להוריד קמפיינים מהאוויר, אלא גם מכאלה שאמורים היו לעלות ולא יעשו זאת כעת. להערכתם, אם המצב יתארך, יגבר אף יותר זרם המפרסמים שמבקשים לבטל קמפיינים.

שלא לייחוס אומר אחד הבכירים בענף המדיה כי הזכייניות מנסות לשדר עסקים כרגיל, ואתמול התחילו את שידור התוכנית "The Voice" ל-10 דקות, מתוך שאיפה להישאר עם עולם התוכן הרגיל ובכך להצדיק גם את השארת הפרסומות על המסך.

לטענתו, בחלק ניכר מהמקרים ביטול הקמפיינים הוא תגובה נכונה: "אמנם הרייטינג גבוה גם בשעות האוף-פריים, אבל המסרים הפרסומיים לא מועברים באווירה נכונה. ברור שכל דבר של שמחה ופאן שמשדרים עכשיו בפרסומת לא תואם את האווירה ברחוב".

לעומתו, רן בראון, מנכ"ל מדיה קום, סבור כי יש מספר לא מבוטל של מפרסמים שדווקא עכשיו צריכים להיות על מסך הטלוויזיה, ושהאווירה הקיימת לא רק שלא תזיק להם, אלא יכולה להועיל, כך למשל חברות התקשורת או חברות תרופות.

גם נבו כרמי, מנהל המדיה של משרד הפרסום יהושע TBWA, סבור כי לרוב המותגים לא אמורה להיות בעיה להמשיך לפרסם כרגיל - למעט עסקים שיש להם ריכוז גבוה של חנויות או עסקים בדרום: "כל עוד אין קטסטרופה - כמות משמעותית של נפגעים - אין סיבה לעצור את הפרסום. צריך לזכור שעצירה של קמפיין שכבר עבר את שלב ההתחלה, זה כמעט לזרוק את הכסף שכבר הוצא. זה לא שחוזרים אחרי שבועיים לאוויר לנקודת ההתחלה, כי החשיפה שהייתה עד אז לא הגיעה למאסה הקריטית, לא יצרה מספיק זכירות, ולמעשה ההפסקה חירבה את הקמפיין".