בדרך לביטול האגרה: חוק רשות השידור עבר בוועדת אלהרר

החוק קובע כי רשות השידור תיסגר, ובמקומה תקום רשות חדשה - "כלב שמירה אמיתי לדמוקרטיה ולא עוד שופר לשלטון" ■ עם הקמת הרשות החדשה תבוטל אגרת הטלוויזיה ■ הערכה: החוק יעלה לקריאה שנייה ושלישית כבר במושב הנוכחי

ועדת אלהרר, שעסקה באישור חוק רשות השידור, סיימה הלילה (ד') את דיוניה ואישרה את כל סעיפי החוק, הקובע כי רשות השידור תיסגר, ובמקומה תקום רשות שידור חדשה.

ועדת אלהרר סייימה את הדיונים בחוק השידור הציבורי. ח"כ קארין אלהרר, שעמדה בראש הוועדה, אמרה על תאגיד השידור החדש כי הוא "כלב שמירה אמיתי לדמוקרטיה ולא עוד שופר לשלטון".

במסגרת דיוני הוועדה היום הוחלט כי מנכ"ל השידור הציבורי החדש לא יוכל לעסוק בפעילות פוליטית, ואסור שתהיה לו זיקה פוליטית. הדבר נכון גם לחברי המועצה שתשמש דירקטוריון השידור.

במסגרת החוק, ביוזמתם של השר גלעד ארדן שנכח בכל דיוני הוועדה והשר יאיר לפיד, תיכנס רשות השידור להליך פירוק, בזמן שיקום תאגיד שידור ציבורי חדש. תאגיד זה יכלול 3 ערוצי טלוויזיה ו-6 תחנות רדיו, והוא יהיה יעיל יותר ורחוק מהשפעות פוליטיות הרבה יותר מרשות השידור הנוכחית. כמו כן, עם הקמתו תבוטל כליל אגרת הטלוויזיה.

ההערכה היא כי החוק יעלה לקריאה שנייה ושלישית כבר במושב הנוכחי של הכנסת.