בשוק המט"ח רואים את סוף המבצע? הדולר שב לרדת

הדולר נחלש ב-0.2% ושערו היציג נקבע על 3.429 שקלים והאירו איבד 0.16% ל-4.669 שקלים

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

השקל שב ומתחזק מול הדולר והאירו, לאחר יומיים של היחלשות על רקע מבצע "צוק איתן". הדולר נחלש ב-0.2% ושערו היציג נקבע על 3.429 שקלים. האירו איבד 0.16% ל-4.669 שקלים.

בסין פורסם היום המאזן המסחרי לחודש יוני, שהצביע על גידול של 7.2% ביצוא, בעוד העודף המסחרי ירד ל-31.6 מיליארד דולר לעומת 35.9 מיליארד דולר במאי, מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על עלייה 37 מיליארד דולר.

הפדרל ריזרב יסיים את רכישות האג"ח החודשיות באוקטובר הקרוב אם הכלכלה תמשיך בהתאוששות כפי שהיא רושמת בחודשים האחרונים - כך עולה מהפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הבנק המרכזי בארה"ב שפורסמו אתמול בארה"ב. לפי התוכנית, הפדרל ריזרב ירכוש אג"ח ממשלתיות בהיקף 15 מיליארד דולר באוקטובר - וזה יהיה הסוף של תוכנית הרכישות. מעכשיו ועד אוקטובר הפד' יצמצם ב-10 מיליארד בחודש את רכישות האג"ח. בישיבה הנוכחית הבנק צמצם בעוד 10 מיליארד דולר את הרכישות ל-35 מיליארד דולר בחודש.

לדברי חברי הוועדה, סיום ההקלה המוניטרית אינו קשור להעלות ריבית לראושנה מאז 2006, וכי הריבית במשק תישאר קרוב ל-0% לתקופה ארוכה לאחר סיום הרכישות. עוד עולה מהפרוטוקולים כי חברי ועדת השוק הפתוח היו חלוקים באשר לתוכנית היציאה מההקלה המוניטרית, וכי תוכנית יציאה מפורטת תפורסם בהמשך השנה. לפי ההערכה של חברי הוועדה, העלאת הריבית הראשונה בארה"ב תגיע ב-2015.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "מה שמכה את הדולר היה שוב הרטוריקה מצד הבנק הפדרלי. אמש, בפרוטוקולים של הבנק הפדרלי, לא היה ניתן למצוא שוב רמיזה על כוונה של הבנק להעלות ריבית בעתיד הנראה לעין. הבנק אמנם אמור לסיים את תוכנית ההרחבה הכמותית בסביבות אוקטובר, אבל הריבית לא אמורה לעלות עד למחצית השנייה של 2015 לכל הפחות. עוד גורם שמכביד על הדולר בעולם היה החזרה של התיאבון לתשואה והסנטימנט החיובי לשוקי ההון העולמיים, וזאת הודות לפתיחה החיובית של עונת דוחות הרווח, שמעתה תרכז את מירב תשומת לב המשקיעים ותכתיב את הסנטימנט בשוק. בין המניות לדולר ישנה קורלציה הפוכה. כלומר, אם נראה שוב את המדדים מטפסים לשיאים, הדולר צפוי להיחלש".