משרד המשפטים פיטר שני עובדים עקב התבטאויות גזעניות

לנוכח ההחמרה בגילויי הסתה וגזענות בעת האחרונה, שרת המשפטים יזמה "קו חם" לתלונות מהציבור למשרד המשפטים ■ מנכ"לית המשרד, אמי פלמור: "ננהג באפס סובלנות וסלחנות כלפי כל גילוי של הסתה וגזענות מצד עובדינו"

מבצע "צוק איתן" נמצא בעיצומו ומוביל, יחד עם האירועים האחרונים האחרים במדינה, לתופעות לא רצויות של גילויי גזענות והסתה בקרב הציבור. במשרד המשפטים לוקחים את התופעה הקשה ברצינות ואף פיטרו בימים האחרונים שני עובדים של המשרד - סטודנטית המועסקת במשרד ועורך דין הנותן שירותים למשרד במיקור חוץ - בגין התבטאויות גזעניות ופסולות ברשתות החברתיות.

הבוקר (ה') הפיצה מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, אגרת לעובדי משרד המשפטים ברחבי הארץ, המתייחסת לגילויי הסתה מהימים האחרונים, בה כתבה: "כפי שוודאי שמעתם, לנוכח ההחמרה בגילויי הסתה וגזענות מן העת האחרונה, יזמה שרת המשפטים הקמת 'קו חם' לתלונות מן הציבור למשרד המשפטים.

"'הקו החם' נועד לייצר אפיק נוסף להצפת אירועי הסתה לידיעת גורמי אכיפת החוק ומקבלי ההחלטות במשרד. המשימה החשובה הזו הוטלה על מרכז המידע והשירות של משרד המשפטים.

"בימים האחרונים נתקבלו בקו החם תלונות בגין התבטאויות גזעניות ופסולות ברשתות החברתיות מצד סטודנטית המועסקת במשרד ומצד עורך דין הנותן שירותים למשרד במיקור חוץ. התלונות נבדקו על-ידי הגורמים המוסמכים, ובעקבות הבדיקה הוחלט על הפסקת העסקתם של השניים לאלתר".

פלמור התייחס גם לעובדה שמשרד המשפטים מעסיק מגוון מייצג של כלל האוכלוסייה, ולכן לא יגלה סובלנות כלפי הסתה וגזענות. "במשרדנו עובדים כתף אל כתף בני כל הדתות והעדות, וגאוותנו על כך. בכל ימות השנה, ובפרט בימים קשים אלה העוברים על החברה הישראלית, מצופה מכולנו לנהוג בכבוד ובסובלנות אחד כלפי השני במסגרת העבודה וכן מחוצה לה.

"תופעת הגזענות - מכל סוג וכלפי כל ציבור - היא תופעה מכוערת שיש לגנות ולהוקיע", כתבה פלמור והוסיפה: "אנו ננהג בגישה של אפס סובלנות וסלחנות כלפי כל גילוי של הסתה וגזענות מצד עובדינו, כפי שנהג המשרד גם בעבר".

מאז פתיחתו של "הקו החם" לפני ימים אחדים, נתקבלו למעלה מ-500 פניות ותלונות, אשר עוסקות בין היתר בהסתה ברשתות החברתיות, באפליה ובגילויי אלימות. חלק מהתלונות נוגעות להסתה על-ידי נבחרי ציבור ועובדי ציבור, חלקן עוסקות בהסתה על-ידי התקשורת, ומרביתן עוסקות כאמור בהסתה ברשתות החברתיות. הפניות מגיעות מכל קבוצות האוכלוסייה בחברה הישראלית.

משרד המשפטים הודיע כי שם את נושא המאבק בהסתה ובגזענות בראש מעייניו, וימשיך לפעול ללא לאות לצמצום התופעה, תוך הקפדה בראש ובראשונה על התנהגות עובדיו.