דירוג הערים היקרות בעולם: ת"א מדורגת במקום ה-18

דירוג של חברת מרסר: ת"א זינקה מהמקום ה-32 שבו דורגה בשנה שעברה ■ העיר לואנדה שבאפריקה היא העיר היקרה ביותר בעולם למחיה עבור זרים

דרך שלמה 131, תל אביב - יפו / צילום: תמר מצפי
דרך שלמה 131, תל אביב - יפו / צילום: תמר מצפי

תל-אביב ממוקמת במקום ה-18 בדירוג הערים בעולם שיקרות למחיה עבור תושבים זרים - כך לפי דירוג עדכני של חברת המחקר מרסר (Mercer). תל-אביב זינקה מהמקום ה-32 שבו דורגה בשנה שעברה.

באזור המזרח התיכון תל-אביב היא העיר היקרה ביותר למחיה עבור זרים, כשלפניה נמצאות ביירות (63 בדירוג הכללי), דובאי (67) ואבו-דאבי (68). העיר הכי "זולה" למחיה באזור המזרת התיכון היא ג'דה (Jeddah) שבסעודיה (175).

הדירוג מראה עוד כי העיר לואנדה (Luanda), בירת אנגולה שבאפריקה, היא העיר היקרה ביותר בעולם למחיה עבור זרים מבין 221 הערים שדורגו. המדינה השנייה בדירוג מבחינת יוקר המחיה לזרים היא העיר N’Djamena, גם היא באפריקה.

לפי מבצע המחקר אד חניבעל (Ed Hannibal), שתי הערים האפריקאיות יקרות למחיה בגלל העלות הגבוהה של היבוא אליהן. "למצוא מקום ללון בו במחירים נורמליים בשתי הערים האלה זה אתגר גדול", לדבריו.

במקום השלישי מדורגת הונג-קונג, במקום הרביעי נמצאת סינגפור, וחמישית מדורגת ציריך. במקום השישי בדירוג נמצאת ג'נבה, ואחריה טוקיו שירדה למקום השביעי לעומת מקום 3 בדירוג אשתקד.

חברת מרסר, חברת המחקר והסקרים האמריקאית, מסרה כי הדירוג בחן עלות של דיור, תחבורה, מזון, ביגוד, עלות אחזקת דירה ובידור. כל הערים שנבחנו מושוות לניו-יורק ולדולר האמריקאי.

"הדירוג של ערים רבות בעולם הושפע מאירועים גיאו-פוליטיים שהתרחשו בקרבתן, כמו משברים כלכליים מקומיים שהשפיעו על המט"ח במדינה ועל האינפלציה המקומית - ולפיכך על מחירי המחיה", אמר חניבעל.

נציגה אחרת בחברת המחקר הוסיפה כי ערים רבות זינקו בדירוג עקב עליות חדות במחירי הדיור והביקושים המקומיים, לצד מטבע מקומי חזק. בין הערים האלה נמצאות Dhaka ו-Nairobi ודובאי, שזינקו ב-37, 30 ו-23 מקומות בדירוג בהתאמה.