הוארך מעצר עו"ד רונאל פישר; "המשטרה מנסה לשבור אותי"

עו"ד פישר, החשוד בתיווך לשוחד ושיבוש הליכי חקירה, יישאר במעצר עד יום שלישי הקרוב ■ טען בדיון: המשטרה עושה לי "תרגילים" - מונעת ממני סיגריות, "מייבשת" אותי בחדר החקירות למשך מספר שעות ורק אז מתחילה בחקירה

רונאל פישר / צילום: אוריה תדמור
רונאל פישר / צילום: אוריה תדמור

מעצרו של עו"ד רונאל פישר החשוד בתיווך לשוחד ושיבוש הליכי חקירה, הוארך היום (ו') בעוד 5 ימים, בפעם השלישית מאז נעצר לפני כשבוע. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-10 ימים, אך שופטת בית משפט השלום בירושלים, חגית מאק-קלמנוביץ', הסתפקה בהארכת מעצרו ב-5 ימים עד יום שלישי הקרוב.

השופטת ציינה כי לפי חומר שהונח לפניה בידי המשטרה נראה שחלו התפתחויות משמעותיות בחקירה של עו"ד פישר, והתגלו פרשות שונות. "בחומר הקיים מפורטות מספר ניכר של פרשיות, חלקן כאלה שלא הופיעו כלל בדוח הקודם ושהחומר הנוגע אליהן הושג במהלך הימים האחרונים, ובעיקר לאחר הסרת צו איסור הפרסום שהיה על חקירה זו", היא כתבה. "החשדות נמצאים בשלבים שונים של חקירה. חלקן בשלבים מוקדמים, אולם לגבי חלק מהאירועים קיים חומר מוצק יותר".

עוד הוסיפה השופטת כי "קיים חשש לשיבוש מעצם טיבם של המעשים, וכן קיים חשש ספציפי לגבי חלק מפעולות החקירה. החשש לשיבוש במקרה זה אינו בגדר סיסמה או אימרה כללית. מעשי פישר הם מעשים של שיבוש הליכים ונועדו כדי להכשיל הליכי חקירה והליכים משפטיים. דברים אלה התעצמו לאור ריבוי האירועים והחשדות נגדו".

עו"ד פישר תקף בדיון את המשטרה וטען כי היא עושה לו "תרגילים" בניסיון לשבור אותו - מונעת ממנו סיגריות, "מייבשת" אותו בחדר החקירות למשך מספר שעות ורק אז מתחילה בחקירה. נקבע כי עו"ד פישר יוכל לעשן.

"אני מבין שיש לי אויבים אין סוף ובצדק, ניצחתי בכמה תיקים ופגעתי בכמה אנשים, ויש חוקר במח"ש שיש לי קרב דמים איתו", אמר עו"ד פישר בדיון. "אם המטרה שאתמודד עד סוף ימי חיי עם כל האויבים האלה שמנצלים את המצב, אז 10 ימים לא מספיק, וצריך יותר".

הפרשה המרכזית שבה חשוד עו"ד פישר עניינה בביצוע עבירות של תיווך בשוחד לכאורה, בכך שביקש לכאורה מיושב-ראש ועד עובדי נמל אשדוד המושעה, אלון חסן, שוחד עבור רכזי מודיעין של המשטרה. פישר תועד כשהוא מקבל לפחות 150 אלף דולר במזומן בתיק מחסן, אותם תכנן לכאורה להעביר לשוטרים. זאת, לכאורה, בתמורה לכך שהשוטרים ידאגו לכך שלא יוגשו כתבי אישום נגד חסן בחלק מהפרשיות עליהן הוא נחקר בימים אלה.

פישר חשוד בנוסף בביצוע עבירה של שיבוש מהלכי חקירה, בכך שהודיע לחסן על כך שהמשטרה מנהלת נגדו חקירה חשאית.

כמו כן עלה בימים האחרונים החשד למעורבות של פישר בשתי פרשות פליליות נוספות. הראשונה היא פרשת רועי בר והקבלנים מראשון-לציון ורחובות. בר, שהיה היועץ המשפטי החיצוני של עיריות רחובות וראשון-לציון, הוא החשוד המרכזי בפרשת קבלת טובות הנאה לכאורה מקבלנים, בהם מנור גינדי, בתמורה לקידום ענייניהם בעיריות. לפי החשד העולה נגד פישר, הוא פעל מול בר באופן הדומה לזה שפעל לכאורה מול חסן והציע לו לכאורה להעביר כספי שוחד לקציני משטרה כדי שיקלו עמו.

הפרשה השנייה ששמו של פישר נקשר בה היא חקירת חברת הנדל"ן הציבורית ב. יאיר, שראשיה חשודים בהלבנת הון בסך 60 מיליון שקל עבור ארגון הפשע של יצחק אברג'יל. לפי החשד, החברה הציבורית העבירה כספים לחברות קבלניות פרטיות, שמאחוריהן עומד לכאורה אברג'יל. זאת, בין היתר, במסגרת פרויקט בנייה באילת. פישר הוא לא רק פרקליטם וחברם של ראשי החברה, שהיא לקוח מרכזי וותיק של משרדו, אלא גם שותפם העסקי.