סוף לעננה מעל סטימצקי? נמחקה הבקשה למינוי מפרק זמני

בשלושת השבועות האחרונים מאז נודע דבר רכישת סטימצקי ע"י קבוצת גרינברג ושותפיה, ניסו מספר הוצאות למנוע את הרכישה ע"י בקשה לפירוק הרשת

סטימצקי / צילום: איל יצהר
סטימצקי / צילום: איל יצהר

סוף לעננה שריחפה מעל סטימצקי? נמחקה בהסכמה הבקשה למינוי מפרק זמני לרשת. אתמול (א') אישר בית המשפט המחוזי בחיפה את בקשת סטימצקי ונושיה למחוק בהסכמה את בקשת הפירוק שהוגשה כנגד הרשת, ובכך הוסר איום הקפאת ההליכים או הפירוק מעל סטימצקי.

בשלושת השבועות האחרונים מאז נודע דבר רכישת סטימצקי על-ידי קבוצת גרינברג ושותפיה, ניסו מספר הוצאות למנוע הרכישה על-ידי בקשה לפירוק הרשת.

לפני כשבועיים, עקב חובות הרשת וסירוב להצעות הסדר החוב והתספורת שהוצעו, הגישו מספר נושים של סטימצקי בקשה לפירוק הרשת, באמצעות עו"ד ניצה פוזנר. הקבוצה כללה את ההוצאות מודן, עם עובד ואופוס, את התאחדות המו"לים וכן עוד מספר הוצאות קטנות יותר.

קרן מרקסטון, באמצעות עו"ד עופר שפירא, הגיבה לבקשה וטענה כי אין לבקשה בסיס. "המבחנים שנקבעו בפסיקה לעניין מינוי מפרק זמני אינם מתקיימים כלל ועיקר בבקשה דנא, ולא הוצגו כל ראיות להוכחתם. הבקשה נשענת על עדויות שמיעה מקטעי עיתונות וכשלעצמם מובן שאינם יכולים לשמש בסיס לבקשת פירוק, ולא כל שכן בקשה למינוי מפרק זמני", נכתב בתגובה.

ואולם, לבסוף הבקשה כלל לא הגיעה לדיון לגופה. מינוי ההנהלה החדשה לפני כ-10 ימים - ברשות אייל גרינברג, בנה של יפית גרינברג, שמשמש כמנכ"ל זמני; רו"ח גדעון (גידי) הירש, שמונה ליו"ר מועצת המנהלים; ורו"ח רז שפירא, שמונה לתפקיד סמנכ"ל הכספים - בישרה על תחילת הדרך החדשה של הרשת.

במקביל, קטנה ההסתברות שהשופט יקבל את הבקשה למינוי מפרק, מאחר שרוב הנושים של סטימצקי הסכימו למתווה שהציעה, של תספורת בשיעור של 30% ופריסת החוב.

בסוף השבוע הצטרפה גם הוצאת עם עובד, מההוצאות הגדולות בישראל, להסכם סטימצקי, מה שככל הנראה סתם את הגולל סופית על הבקשה למינוי למפרק זמני.

על רקע זה הגישו הנושים וסטימצקי בקשה למחיקת בקשת מינוי המפרק הזמני, בה צוין כי סטימצקי שומרת על זכותה לטעון טענות בעניין הנזק שנגרם לה בעקבות הגשת בקשת הפירוק כנגדה.

השופט יחזקאל קינר אישר את מחיקת הבקשה כמבוקש וכמוסכם, ללא צו להוצאות.

מהנהלת סטימצקי נמסר בתגובה: "רשת סטימצקי יוצאת לדרך חדשה וטובה יותר. כעת, עם הסרת איומי-הסרק כלפינו, כל מעניינו נתונים לפיתוח הרשת ותוכניות הייעול - למען לקוחותינו הנאמנים ובעזרת שותפינו, עובדי הרשת המסורים".