בשורה למכבי ת"א: ריאל מדריד איבדה את "הכדורסלן הטוב באירופה"

ניקולה מירוטיץ' עוזב לשיקגו בולס, יחתום ל-3 שנים עבור יותר מ-17 מליון דולר; יאלץ לשלם כ-2.8 מיליון דולר לריאל, "סעיף השחרור" מהחוזה

ניקולה מרוטיץ' / צילום: רויטרס
ניקולה מרוטיץ' / צילום: רויטרס

שוק הפרי-אייג'נטס ב-NBA שנפתח להחתמות שחקנים בסוף השבוע לא פסח גם על הכדורסל האירופי, שאיבד את אחד מהנכסים הגדולים ביותר שלו בשנים האחרונות. שיקגו בולס החליטה לממש היום (ב') את האופציה להחתמתו של כוכב ריאל מדריד ניקולה מירוטיץ', שלפי פרסומים צפוי "להרוויח כ-17 מיליון דולר פלוס" ב-3 העונות הבאות. מרוטיץ' נחשב בעיני רבים ככדורסל האירופי הטוב ביותר שמשחק כיום כיום ביבשת.

מירוטיץ, שנבחר ב-2011 על-ידי יוסטון רוקטס במקום ה-23 בדראפט (והועבר מיד בטרייד לשיקגו בולס), צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מאוד שמח ונרגש להודיע כי בעונה הבאה אשחק בשיקגו בולס. היום הגשמתי חלום".

אחת הבעיות סביב הגעתו של הפאוור-פורוורד, המונטנגרי-ספרדי, ל-NBA היתה סעיף השחרור הכבד שריאל מדריד שמה עליו - 2.5 מיליון אירו (3.3 מיליון דולר). מאחר וההסכם הקיבוצי ב-NBA מתיר לקבוצות לשלם מקסימום 600 אלף דולר עבור שחרור שחקן מחוזהו, מירוטיץ' נאלץ לשלם את יתר 2.78 מיליון דולר מכיסו כדי לקנות את השחרור שלו לליגה הטובה בעולם. בתקשורת הספרדית מציינים, כי ריאל ומירוטיץ' הגיעו להסכם פריסת תשלומים על דמי השחרור.

מירוטיץ' (23, 2.09 מ') עלה ב-2008 לקבוצה הראשונה של ריאל מדריד. הוא זכה עם ריאל באליפות ב-2012/13 ובגביע הספרדי ב-2012 ו-2014, אבל לא הצליח לקחת את הקבוצה לזכייה ביורוליג, ורשם שני הפסדים רצופים בגמר האירופי ב-2013 (לאולימפיאקוס) וב-2014 (למכבי ת"א).