מיקרוסופט בדרך לבצע מהלך פיטורים הגדול בתולדותיה

הפיטורים הנוכחיים יהיו ככל הנראה הגדולים ביותר במיקרוסופט מזה 5 שנים - יותר מ-5,800 המפוטרים משנת 2009 ■ חלק משמעותי מהמפוטרים יגיע מתפקידים חופפים של עובדי נוקיה ומיקרוסופט ■ לא ברור איך תושפע מיקרוסופט ישראל

סאטיה נאדלה / צילום: בלומברג
סאטיה נאדלה / צילום: בלומברג

מיקרוסופט מתכננת לפטר אלפי עובדים בימים הקרובים, כך מפרסם אתר בלומברג. מדובר בצעד המשמעותי הראשון של מנכ"ל החברה סאטיה נאדלה, שנכנס לתפקיד בחודש פברואר האחרון, לאחר שהחליף את סטיב באלמר.

במיקרוסופט מועסקים 127,100 עובדים, כאשר המספר הזה כולל את 30 אלף עובדי נוקיה שנקלטו בשנה האחרונה בענקית התוכנה והחומרה מרדמונד. מיקרוסופט רכשה את נוקיה ב-7 מיליארד דולר. ככל הנראה, חלק משמעותי מהעובדים שיפוטרו יגיעו מתפקידים חופפים של עובדי נוקיה ומיקרוסופט.

מיקרוסופט נחשבת לאוניית משא ענקית שמתקשה מאוד להתאים את עצמה במהירות לשוק, כמו כן, בחברה יש תפקידים רבים שחופפים אחד לשני, כולל תתי תפקידים, שבמבחן התוצאה גורמים למיקרוסופט לפעול באיטיות ולא להגיע להחלטות מהירות. נאדלה מתכנן לשנות את המצב הזה. רק מבחן הזמן יוכיח עם מיקרוסופט תצליח לשפר את מצבה בתחום הסלולר, הטאבלטים ומערכות ההפעלה.

הפיטורים הנוכחיים יהיו ככל הנראה הגדולים ביותר במיקרוסופט מזה 5 שנים - יותר מ-5,800 המפוטרים משנת 2009. בחברה מתכננים ככל הנראה לפטר גם עובדים המתעסקים בבדיקות חומרה ותוכנה ולהשאיר את התפקידים האלו למתכנתים, במקום להפריד בין השניים.

כבר בסוף השבוע שעבר רמז נאדלה על שינויים דרסטיים במיקרוסופט, כאשר הוציא מכתב לכל עובדי החברה. "דבר אינו מחוץ לתחום כאשר אנו בוחנים את שינוי התרבות הארגונית שלנו.ארגונים ישתנו. מיזוגים ורכישות יתבצעו. יחולו התפתחויות בתחומי האחריות של תפקידים. ייווצרו שותפויות חדשות. סדרי העדיפויות שלנו יעברו התאמה מחודשת. מיומנויות חדשות יפותחו. רעיונות חדשים יושמעו. אחריות התפקיד תתפתח. אנשים חדשים יגויסו. התהליכים יפושטו. ואם ברצונכם לשגשג במיקרוסופט ולהשפיע השפעה עולמית, אתם והצוותים שלם תצטרכו להוסיף עוד המון שינויים לרשימה הזו, ולהיות נלהבים לגבי יישומם".

עדיין לא ברור איך היקף הפיטורים ישפיע על עובדי מחלקת השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל היושבים ברעננה ועובדי מיקרוסופט מחקר ופיתוח הממוקמים בהרצליה פיתוח. בהתייחס לפיטורים בארץ , ממיקרוסופט ישראל נמסר: "אין תגובה".

מיקרוסופט היא כרגע החברה האחרונה שמודיעה על פיטורים המוניים בעולם הטכנולוגיה. החברה המתחרה/שותפה של מיקרוסופט, HP, הודיעה גם היא בחודש מאי על פיטורים של 16 אלף עובדים נוספים, מעבר ל-34 אלף שהיא כבר פיטרה. HP סובלת כבר מספר רב של רבעונים מירידה במכירות.

המספרים של מיקרוסופט
 המספרים של מיקרוסופט